اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهریار خبر داد

آمادگی شهرداری و شورای شهر برای نوسازی مدارس شهریار

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهریار گفت: مدیریت کلان شهرداری و اعضای این شورا برای بازسازی و بهسازی مدارس و کلاس‌های درس شهریار آمادگی کامل دارند.

آمادگی شهرداری و شورای شهر برای نوسازی مدارس شهریار

سید جواد درخشان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهریار اظهار داشت: براساس قانون وظایف و اختیارات هر دستگاه و نهادی در جمهوری اسلامی ایران مشخص و شفاف است.

وی تصریح کرد: در حالت کلان قوای سه‌گانه مستقل هستند و در حوزه مدیریت استانی و شهرستانی نیز هر دستگاه وظایف و اختیارات خاص خود را دارد.

این مسئول ادامه داد: اگر چه قانون فصل‌الخطاب همه امور و کارها است و نمی‌توان از آن تخطی کرد، اما مستقل بودن نهادها و دستگاه‌ها به معنی عملکرد جزیره‌ای نیست.

*مدیریت جزیره‌ای پاسخگوی مشکلات نیست

به گفته درخشان، مدیریت جزیره‌ای به معنی آن است که هر دستگاه بی‌توجه به مصالح و مشکلات اصلی کار خود را انجام داده و توجهی به امور دیگر نداشته باشد.

وی تاکید کرد: به طور قطع چنین شیوه‌ای پاسخگو نیست و همه مدیران و نهادهای مسئول به ویژه در حوزه شهری و شهرستانی باید با تعامل و همکاری برای رفع نیازها و مشکلات مردم تلاش کنند.

رئیس شورای اسلامی شهریار خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه هفته گذشته اعضای شورای شهر با دعوت از مدیریت کلان اداره آموزش و پرورش این شهرستان از نقطه نظرات و همچنین کمبودها و کاستی‌های این اداره مطلع شدند.

درخشان افزود: اگر چه اداره آموزش و پرورش زیر نظر شورای شهر و شهرداری نیست و بودجه و امکانات خود را از استانداری و فرمانداری دریافت می‌کند اما باید به وزارتخانه و مدیریت ارشد استان نیز پاسخگو باشد، اعضای شورای شهر در این جلسه تاکید کردند که در امکان و در چارچوب اختیارات قانونی آماده هرگونه همکاری با اداره فوق هستند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا شورای شهر شهریار برنامه‌ای برای بازسازی و بهسازی فضاهای آموزشی این شهرستان به ویژه مدارس و کلاس‌های درس دارد، گفت: یکی از موضوعاتی که در جلسه فوق مورد بحث و بررسی قرار گرفت، همین نکته بود.

درخشان در پایان تصریح کرد: طی این جلسه اعضای شورای شهر اعلام کردند که در صورت تعامل و همکاری بیشتر فرمانداری و اداره آموزش و پرورش، آمادگی کامل برای ایجاد منابع جدید و همچنین هرگونه همکاری برای بازسازی و بهسازی فضاهای درسی شهریار را داشته و در این حوزه منتظر دریافت طرح‌های پیشنهادی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان هستیم.

انتهای پیام/ز20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول