اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار مشهد:

طرح نوسازی آبکوه مشهد نارسایی‌های شهری را از بین می‌برد

خبرگزاری فارس: شهردار مشهد گفت: طرح نوسازی آبکوه با نگاه به از میان رفتن نارسایی‌ها و تناسب با بافت همجوار ساماندهی شده است.

طرح نوسازی آبکوه مشهد نارسایی‌های شهری را از بین می‌برد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید محمد پژمان ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار همایش شورای اسلامی شهر مشهد برگزار شد، اظهار کرد: طرح نوسازی آبکوه با این نگاه که نارسایی‌ها را از بین ببرد و آن را متناسب با بافت همجوارش ساماندهی کنند، تهیه شده است.

پژمان در ادامه با اشاره به اینکه می‌خواهیم به قشر ساکن آن منطقه کمترین هزینه را وارد کنیم، ادامه داد: در واقع به دنبال این هستیم که این توهم که برای مردم پیش آمده که فکر می‌کنند شهرداری به فکر بافت‌های فرسوده نیست را کمتر کنیم.

شهردار مشهد در این راستا ادامه داد: برای اجرای این طرح باید در زمینه‌های آزادسازی زیر ساختی را انجام دهیم و همچنین عده‌ای از این اراضی در اختیار آستان قدس رضوی و یا اداره اوقاف است باید اقداماتی را در این زمینه انجام دهیم.

وی ادامه داد: عده‌ای از اراضی نیز که در اختیار افراد است می‌توانند یا مبلغ اراضی را برای آزادسازی دریافت کنند و یا ساکن باشند و ساخت و ساز انجام دهند و یا تهاتر را بپذیرند.

در ادامه عباس شیرمحمدی رئیس شورای اسلامی شهر مشهد افزود: این طرح بسیار مناسب است اگر در بازه زمانی خود انجام شود.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شورا از طرح نوسازی بافت فرسوده آبکوه حمایت می‌کند و از مردم نیز توقع داریم که در این طرح با شهرداری مشارکت کنند.

وی در این راستا تصریح کرد: اگر طرح زیاد طول کشید نحوه محاسبه برای پروانه‌ها و هزینه‌ها متفاوت خواهد بود از همین جهت باید سعی کرد که این طرح در زمان پیش‌بینی شده به اتمام برسد.

شیرمحمدی در ادامه با اشاره به اینکه جمعیت فعلی این منطقه در حدود 8 هزار و 400 نفر است، ادامه داد: در این منطقه سعی بر این است که اراضی ریز به درشت تبدیل شود و در پایان احتمالا جمعیت این محدوده در حدود 3 هزار و 400 نفر خواهد بود.

در ادامه غلامرضا بصیری‌پور رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه جمعیت زیادی در آن محدود ساکن است، ادامه داد: اراضی آبکوه در واقع یک نقطه بحران است و باید برای جمعیت آن یک تدبیر خاص در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول