اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل:

برای آزاد‌سازی سوسنگرد به قدر خرمشهر بها نداده‌ایم

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: به مانند آزاد‌سازی خرمشهر برای آزاد‌سازی سوسنگرد، آبادان و دیگر شهرهای مرزی در دوران دفاع مقدس بها نداده‌ایم.

برای آزاد‌سازی سوسنگرد به قدر خرمشهر بها نداده‌ایم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ذکی‌الله خوشبخت ظهر امروز در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در اردبیل اظهار داشت:‌ بر اساس ابلاغیه جدید ستاد کل نیروهای مسلح در پاسداشت حماسه آزاد‌سازی سوسنگرد برنامه‌های متنوع و آگاه‌سازی در استان‌های مختلف برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تقارن 26 آبان سالگرد آزاد‌سازی سوسنگرد با اولین روز ماه محرم برنامه‌هایی متناسب و معنوی در میعاد‌گاه‌های نماز جمعه و همچنین روز شنبه در دانشگاه‌ها و مدارس برگزار می‌شود تا یاد و خاطره فاتحان سوسنگرد گرامی داشته شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل یادآور شد: برخی اتفاقات و حوادث در تاریخ این کشور آنقدر بزرگ است که حوادث دیگر را تحت‌الشعاع قرار داده است به طوری که آزاد‌سازی خرمشهر از چنان عظمتی برخوردار است که فتح بستان،‌ سوسنگرد، هویزه و آبادان تحت‌الشعاع آن قرار گرفته است.

خوشبخت به اهمیت فتح سوسنگرد و شکست مفتضحانه دشمن در رویارویی با رزمندگان اسلام اشاره کرد و گفت: سوسنگرد از آن جهت برای ما با اهمیت بوده که دشمن کلید فتح خوزستان را تصرف همیشگی سوسنگرد اعلام داشته است.

این مسئول تاکید کرد: رزمندگان ما بیش از 57 روز برای آزاد‌سازی سوسنگرد تلاش خستگی‌ناپذیری داشتند و سعی کردند در حماسه‌ای عظیم 26 آبان ماه سال 59 در عملیاتی غرور‌آفرین این شهر ارزشمند را از محاصره دشمن بیرون آورند.

کارشکنی بنی‌صدر مانع زود آزاد شدن سوسنگرد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه رزمندگان اسلام در قالب نیروهای مردمی،‌ سپاه و ارتش با فرمان امام در کمترین فاصله زمانی سوسنگرد را از دست دشمن آزاد کردند، بیان داشت: این فتح و آزادی برای دشمن تضعیف روحیه و برای رزمندگان ما نقطه قدرت و قوت بود ولی تاکنون همانگونه که به کلیات دفاع مقدس زیاد بها نداده‌ایم به این فتح عظیم نیز بها داده نشده و بسیاری از جوانان ما امروز از این حماسه عظیم بی‌اطلاع هستند.

خوشبخت افزود: در بزرگداشت حماسه سوسنگرد قرار است یاد و خاطره شهیدان سه ماه پاییز استان اردبیل در صورت همکاری خوب دستگا‌ه‌های مختلف برگزار شود و در کنار آن در آیین‌های نماز جمعه فرماندهان و راویان دفاع مقدس سعی کنند در خصوص این فتح عظیم سخنرانی کنند.

وی تصریح کرد:‌ در این روز باید نقش امام راحل (ره) در فتح سوسنگرد، نقش مقام معظم رهبری و دکتر مصطفی چمران در خلق این حماسه عظیم و همچنین موضوع ترویج فرهنگ حسینی و تکریم شهدای این حماسه و تاثیر شایسته و وحدت‌آفرین رهبری در هدایت نیروهای مسلح و آثار آن به شایستگی تبیین شود.

این پیشکسوت دوران دفاع مقدس اهمیت فضاسازی و کارهای محیطی در گرامیداشت این روز و برگزاری برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی در تحسین از حماسه‌آفرینان آزادسازی سوسنگرد را یادآور شد و ادامه داد: ما امسال بعد از دو دهه از پایان جنگ در هفته دفاع مقدس شاهد برگزاری برنامه‌های شایسته‌ای به ویژه از دستگاه‌های تازه متولد همچون فنی و حرفه‌ای بودیم که در کنار سایر مجموعه‌ها سعی کرد نقش اساسی در انتقال فرهنگ اصیل دفاع مقدس ایفا کند.

خوشبخت از متولیان خواست تا در مدارس، آموزشگاه‌های غیر‌انتفاعی، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی بحث آزادسازی سوسنگرد و اهمیت آن را بازگو کنند و از رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها خواست در تنویر افکار عمومی تلاش مجاهدانه‌ای داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود به حضور یک گردان رزمی از استان اردبیل در عملیات فتح بستان و سوسنگرد با هدایت عباس آرمان اشاره کرد و ابراز داشت: از ائمه جمعه و جماعات انتظار داریم در روز جمعه در آیین‌های عبادی ـ سیاسی نماز جمعه و همچنین نمازهای جماعت در باب ارزشمندی این روز و فتح سوسنگر به روشنگری و تبیین مسائل بپردازند.

انتهای پیام/ع10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول