اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در تبریز

کنگره سراسری شعر دفاع مقدس برگزیدگان خود را شناخت

خبرگزاری فارس: برگزیدگان بیستمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس در چهار حوزه کودک و نوجوان، مقاومت بین‌الملل، عاشورا و دفاع مقدس معرفی شدند.

کنگره سراسری شعر دفاع مقدس برگزیدگان خود را شناخت

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، در اختتامیه بیستمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس که ظهر امروز برگزار شد، رتبه نخست بخش کودک و نوجوان به حمید هنرجو از تهران اختصاص یافت و رتبه‌های دوم و سوم نیز به ترتیب به عباسعلی شفاهی یونسی از خراسان‌رضوی و هادی خورشاهیان از تهران رسید.

همچنین الهه تاجیک‌زاده از ورامین و مریم عابدین‌پور از یزد به عنوان نفرات قابل تقدیر این بخش معرفی شدند.

در بخش مقاومت بین‌الملل، هیئت داوران امید خسروی از استان مرکزی را به عنوان نفر نخست معرفی کرد و حامد رحمتی و عالمه ممبینی به ترتیب از استان‌های زنجان و کهگیلویه و بویراحمد رتبه‌های دوم و سوم این بخش را از آن خود کردند.

همچنین علی فردوسی از اصفهان و نسیم قربانی از سمنان عناوین تقدیری این بخش را به دست آوردند.

در بخش عاشورا و دفاع مقدس، رتبه نخست به محسن ناصحی از استان اصفهان رسید و مهدی سیار و طیبه سلمانی‌نژاد از استان‌های تهران و یزد به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم این بخش را از آن خود کردند.

علی سلیمانی و فاطمه احمدزاده از شهریار و یزد نیز به عنوان نفرات تقدیری معرفی شدند.

در بخش شعر دفاع مقدس، رتبه نخست به صورت مشترک به محمدحسین ملکیان و عبدالرضا مروتی به ترتیب از استان‌های اصفهان و فارس رسید و فرشته رستمی از البرز و علی‌اصغر داوری از خراسان‌رضوی به ترتیب عناوین دوم و سوم این بخش را از آن خود کردند.

در این بخش از احمدرضا قدیریان از استان یزد تقدیر به عمل آمد.

در ادامه، از خانواده‌های شهیدان فرامرزی و یعقوبی با اهدای لوح‌هایی قدردانی شد.

همچنین عباس باقری از زابل و محمدجواد محبت از کرمانشاه به عنوان شاعران پیشکسوت حوزه دفاع مقدس مورد تقدیر قرار گرفتند.

جوایز رتبه‌های اول تا سوم و نفرات تقدیری به ترتیب 20 میلیون، 15، 10 و 5 میلیون ریال به همراه لوح تقدیر جشنواره است.

مراسم پایانی و معرفی برگزیدگان بیستمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس با حضور فرمانده سپاه عاشورا، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی، دبیر کنگره و دو نفر از شاعران پیشکسوت حوزه دفاع مقدس امروز در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی رفاهی پتروشیمی تبریز برگزار شد.

 در این دوره از برگزاری این رویداد ادبی نیز پس از برپایی 33 کنگره استانی، 6‌ هزار شاعر نزدیک به 10 هزار اثر را به کنگره ارسال کردند و در نهایت نیز از میان آنها 3 هزار اثر به عنوان برگزیده در چهار بخش و طی سه مرحله داوری شد و در نهایت نیز در روز 9 آبان‌ماه امسال نفرات اول هر بخش 2 میلیون تومان، نفرات دوم 1.5 میلیون تومان، نفرات سوم یک میلیون تومان و نفرات تقدیری 500 هزار تومان هدیه دریافت کردند.

بیستمین کنگره شعر دفاع مقدس سرانجام پس از سه ماه وقفه در زمان برگزاری از پیش تعیین شده خود از هشتم آبان‌ماه در تبریز برگزار ‌شد، کنگره‌ای که در طول زمان برگزاری 20 ساله خود منشأ بسیاری از اتفاقات تازه و رویش‌های قابل اعتنا در جریان شعر دفاع مقدس در کشور بوده است.

این کنگره به دلیل مشکلات هماهنگی برای برگزاری در کرمانشاه پیش از ماه مبارک رمضان، با تأخیری سه ماهه به میزبانی شهر تبریز برگزار شد.

انتهای پیام/ز10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول