اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش بوشهر:

18.5 درصد شهدای دفاع مقدس دانش‎آموزان بودند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: 18.5 درصد شهدای هشت سال دفاع مقدس دانش‎آموزان و 45 درصد شهدا جوانان بسیجی بودند.

18.5 درصد شهدای دفاع مقدس دانش‎آموزان بودند

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر خلیل رضایی صبح امروز در آیین به صدا درآوردن زنگ استکبارستیزی در مدرسه راهنمایی مصطفی خمینی اظهار داشت: شهدای دانش‎آموز و نسل جوان در شکل‎گیری انقلاب و مبارزه با استکبار نقش مهمی داشتند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر عنوان کرد: اگر تربیت الهی و کار برای خدا باشد قطعا راه نجات در این مسیر خواهد بود.

وی تصریح کرد: بعد از جنگ هر روز باید روز مبارزه با استکبار باشد و جمهوری اسلامی ایران از قبل از جنگ تحمیلی به موفقیت‎های بزرگی در عرصه‎های علمی و فناوری دست یافت.

رضایی ادامه داد: بی‎شک در افتخارات و موفقیت‎های ملت همیشه سربلند ایران دانش‎آموزان و فرهنگیان نقش مهمی داشته‎اند.

این مسئول خاطر نشان کرد: بهترین خدمت به شهدا و نظام مقدس جمهوری اسلامی درس خواندن، بصیرت، آگاهی موقعیت‎شناسی و درک توطئه‎های دشمن است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر یادآور شد: از این مسیر است که دانش‎آموزان می‎توانند در عرصه تعلیم و تربیت در منطقه و جهان پیشتاز باشند.

رضایی با گرامیداشت روز 13 آبان گفت: روز سیزده آبان، روز شگفتی است، روزی که حوادث بزرگ و سرنوشت‏ساز این ملت را در پیشانی خود حک کرده و چه عجیب که ردپایی ثابت در تمام این حوادث به چشم می‌خورد.

وی اضافه کرد: ردپای استکبار جهانی در تبعید امام در سال 42، در کشتار دانش‎آموزان و دانشجویان در سال 57 و در نهایت مهر بطلانی که دانشجویان خط امام با تسخیر سفارت آمریکا بر دخالت و دست‎اندازی‎های استکبار جهانی در میهن اسلامی‎مان زدند.

این مسئول تاکید کرد: دانش‌آموزانی که هنگام تبعید امام در سال 42 خردسالانی بیش نبودند 15 سال بعد غیورمردانی در این خاک شدند که بر ظلم و بیداد شوریدند و آنان درس را نه در پشت نیمکت‎های چوبی کلاس و بر تخته سیاه آن که بر صفحه سپید پیشانی مردمان زجر کشیده در کوچه و بازار آموختند و آنان خود را مجزا از جریان انقلاب نمی‎دانستند.

در این آیین که با حضور شماری از مسئولان استانی، فرهنگیان و دانش‎آموزان برگزار شد، زنگ استکبارستیزی به صدا درآمد.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول