اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ماه محرم

400 مبلغ به شهرستان لردگان اعزام می‎شود

خبرگزاری فارس: رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان لردگان از اعزام بیش از 400 مبلغ به شهرها و روستاهای این شهرستان در ماه محرم خبر داد.

400 مبلغ به شهرستان لردگان اعزام می‎شود

حجت‌الاسلام سعید نصیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، با تسلیت فرارسیدن ماه محرم اظهار داشت: ماه محرم و صفر از ماه‌های بزرگ و عزیزی است که برای ما شیعیان حال و هوای ویژه‌ای دارد.

وی افزود: باید تلاش شود تا در این ماه با برنامه‌های ویژه‌ای که برگزار می‌شود هدف قیام کربلا را به نحو ملموس و روشنی برای مردم تشریح کرد.

نصیری به ضرورت اعزام مبلغ در ماه محرم به روستاهای شهرستان اشاره کرد و افزود: اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان با توجه به اهداف سازمانی خود برای تبلیغ دین اسلام و گسترش معارف قرآنی و اهل بیت(ع) به مناسبت ایام عزاداری امام‌ حسین علیه‌السلام در دهه اول محرم اقدام به اعزام مبلغ در شهرها و روستاهای شهرستان می‌کند.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان لردگان از اعزام بیش از 400 روحانی به شهرها و روستاهای شهرستان لردگان در ماه محرم خبر داد و گفت: در همین راستا تلاش می‌شود تا در همه روستاها یک روحانی حضور داشته باشد و در ارتقای آگاهی مذهبی مردم فعالیت کند.

نصیری ادامه داد: این در حالی است که 45 روحانی به طور دائم در شهرستان حضور دارند و مشغول خدمت‌رسانی به مردم هستند.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان لردگان در ادامه به اختصاص بیش از 900 میلیون ریال اعتبار فرهنگی در شش ماهه نخست امسال به این شهرستان اشاره کرد و گفت: با جذب این اعتبارات برنامه‌های فرهنگی و مذهبی ویژه‌ای برای مردم این شهرستان برگزار کردیم.

وی افزود: ساماندهی امور مداحان شهرستان، برگزاری دوره‌های تخصصی در زمینه ادبیات و تاریخ و برگزاری دوره‌های تخصصی مداحی از جمله این برنامه‌ها بوده است.

نصیری بر ضرورت ارتقای آگاهی مذهبی مردم شهرستان تاکید کرد و گفت: مداحان و سخنرانان باید در راستای ارتقای آگاهی مذهبی مردم نقش مهمی ایفا کرده و در روشن‌سازی بینش و نگرش مردم نسبت به سنت‌های ماه محرم تلاش کنند.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان لردگان تصریح کرد: امام حسین(ع) دارای مکتبی روح‌بخش و ماندگار است و امیدواریم که مبلغان با نیت پاک و تلاش مضاعف بتوانند در راه تبیین و نهادینه کردن فرهنگ عاشورا در کشور به وظیفه خود جامه عمل بپوشانند.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول