اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با آغاز محرم

1500 مبلغ قمی به سراسر کشور اعزام می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه از اعزام یک‌هزار و 500 نفر از قم به سراسر کشور همزمان با ایام محرم خبر داد.

1500 مبلغ قمی به سراسر کشور اعزام می‌شوند

حجت‌الاسلام احمد پاک‌نهاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فرا رسیدن ایام محرم اظهار کرد: بیش از یک‌هزار و 500 نفر مبلغ به صورت متمرکز از قم در این ایام به سراسر کشور از جمله امامزادگان، بقاع متبرکه و مناطق محروم کشور اعزام می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: 2 هزار نفر مبلغ بومی در امامزادگان و بقاع متبرکه استان‌های مختلف نیز در محرم به انجام وظیفه تبلیغی خود می‌پردازند. 

مدیرکل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان داشت: مبلغان در ایام تبلیغ به تبیین احکام شرعی، احکام وقف، اهداف قیام حضرت سیدالشهدا(ع) و تبلیغ چهره به چهره می‌پردازند.

وی با اشاره به برپایی خیمه‌های معرفت در برخی امامزادگان شاخص گفت: این خیمه‌ها از غرفه‌های کودک، پاسخگویی به شبهات، سئوالات دینی، احکام شرعی و سخنرانی چند رسانه‌ای تشکیل شده است.

پاک‌نهاد خاطر نشان کرد: مبلغان به مدت 12 روز از ابتدای محرم تا عاشورا در مناطق تبلیغی حضور دارند.

وی با اشاره به برگزاری دوره آموزشی ویژه مبلغان گفت: مبلغان در این دوره با مباحثی مانند آماده‌سازی مردم برای مبارزه با هجمه همه جانبه اقتصادی دشمنان، انتخابات ریاست جمهوری، اقتصاد مقاومتی، ترویج استفاده از کالاهای داخلی، صرفه‌جویی و مقابله با رفاه‌زدگی و تجمل‌گرایی آشنا شدند.

مدیرکل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه خاطر نشان کرد: دو نوع تبلیغ شکلی و محتوایی به عنوان شیوه تبلیغی مبلغان وجود دارد که در آنها زیبایی و غنای پیام پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: در روایات تصریح شده عمل ما بهترین تبلیغ است بنابراین مبلغان باید به اعمال خود در امر تبلیغ توجه داشته باشند.

پاک‌نهاد یادآور شد: فن رسا از دیگر دوره‌های برگزار شده بود که مبلغان در آن با مرثیه‌سرایی و فن رسا به صورت تئوری و عملی آشنا شدند.

وی عنوان داشت: مبلغان در کارگاه وقف که اخیرا برگزار شد اطلاعاتی در زمینه مبانی، احکام وقف و ثبت وقف‌های جدید به طور عملی و تئوری کسب کردند.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول