اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور تبلیغ در ایام محرم

6000 مبلغ به سراسر کشور اعزام می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: ظرفیت شش هزار نفر برای اعزام مبلغ در ایام محرم در نظر گرفته شده که بر اساس تقاضا، اعزام مبلغان به مناطق مختلف صورت می‌گیرد.

6000 مبلغ به سراسر کشور اعزام می‌شوند

حجت‌الاسلام غلام‌عباس موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم اظهار کرد: ایام عاشورا یادآور حماسه حسینی، شورآفرینی و فداکاری، ایثار، مجاهدت مثال‌زدنی و ماندنی امام حسین(ع) و یاران ایشان است.

وی خاطر نشان کرد: مکتب عاشورا مکتبی انسان‌ساز، حماسه‌ساز، تاریخی و سرافراز بوده که در همه اعصار برای همیشه به یادگار مانده است.

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم عنوان داشت: محرم ماه پیروزی حق بر شمشیر، جاودانگی حق و حقیقت، امر به معروف و نهی از منکر، قیام، جهاد، شهادت، عزت و سرافرازی، عظمت قرآن و اسلام، حماسه و خون و احیای ارزش‌های الهی و اسلامی است.

وی تصریح کرد: دفتر تبلیغات اسلامی با توجه به رسالت فرهنگی و تبلیغی خود برای تبلیغ دین اسلام و گسترش و تبیین معارف قرآنی و اهل بیت(ع) به مناسبت ایام عزاداری ابا عبدالله الحسین(ع) در دهه اول محرم اقدام به اعزام مبلغ در سراسر کشور می‌کند.

وی با بیان اینکه ظرفیت اعزام شش هزار مبلغ برای ایام محرم در نظر گرفته شده است، عنوان داشت: مبلغان از شب اول محرم تا شب شهادت امام سجاد(ع) به مدت 12 روز در محل تبلیغ حضور پیدا می‌کنند.

موسوی یادآور شد: مبلغان از 13 آبان با مراجعه به سامانه سمتا برای ثبت‌نام اقدام کرده و از 15 آبان حکم تبلیغی خود را دریافت کردند.

وی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی مبلغان گفت: مبلغان در مناطق تبلیغی به برپایی نماز جماعت، قرائت دعا و زیارت، تبلیغ چهره به چهره، ارائه مشاوره دینی، حضور در مجالس و هدایت عزاداری‌های هیئت‌ها می‌پردازند.

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تبیین و تشریح قیام ابا عبدالله الحسین(ع) و درس‌آموزی از درس‌های مکتب حماسی عاشورا، تبیین احکام و معارف اسلامی با توجه به سیره پیامبر عظیم اسلام(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و معرفی پیامبر رحمت و ائمه معصومین(ع) را از دیگر فعالیت‌های مبلغان ذکر کرد.

وی عنوان داشت: مبلغان بر اساس معارف قرآن و تفسیر به تبیین مباحث مهم و اساسی مانند امر به معروف و نهی از منکر می‌پردازند و مباحثی مانند سبک زندگی اسلامی، ازدیاد نسل و اقتصاد مقاومتی را در منابر و جلسات خود پیگیری می‌کنند.

موسوی خاطر نشان کرد: تبیین نشانه‌های ظهور، حکومت مهدوی، وظایف یک انسان منتظر و روح امید و نشاط، تشکیل حلقه‌هایی با محوریت مباحث قرآنی، تبلیغ چهره به چهره، ارتباط با نسل جوان و تبیین و تشریح ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی از دیگر فعالیت‌های مبلغان در ایام تبلیغ است.

وی بصیرت‌افزایی و دفاع از مبانی جمهوری اسلامی به ویژه ولایت فقیه، تبیین شعار سال، اقتصاد مقاومتی، دعوت مردم به اتحاد و انسجام و پرهیز از اختلاف و تفرقه را از دیگر فعالیت‌های مبلغان در ایام تبلیغ برشمرد.

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم یادآور شد: یک جلد کتاب ره توشه نور به عنوان محتوای تبلیغی در اختیار مبلغان قرار گرفته تا از مباحث ارائه شده در آن در امر تبلیغ استفاده کنند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول