اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین:

مبلغان دانش خود را با پاسخگویی به شبهات تلفیق کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: مبلغان دینی به عنوان کسانی که می‌خواهند از حدود و ثغور فرهنگ دینی مرزبانی کنند، باید با مسلح کردن خود به اطلاعات روز با هنر پاسخگویی به شبهات، اندیشه‌های اسلامی را گسترش دهند.

مبلغان دانش خود را با پاسخگویی به شبهات تلفیق کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین، حجت‌الاسلام علی نعمت‌الهی با بیان این که روحانیت در خط مقدم این عرصه خطیر قرار دارد، اظهار کرد: کارنامه روحانیت آگاه و بصیر در عرصه تبلیغ دین کاملا روشن است.

وی با اشاره به اینکه در نظام مقدس جمهوری اسلامی زمینه برای ترویج مبانی دینی در سطح جامعه به خوبی فراهم است، خاطرنشان کرد: باید از فرصت به وجود آمده در راستای نهادینه‌ کردن فرهنگ ناب اسلامی استفاده کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین ادامه داد: تبلیغ دینی نیازمند ابزار و شرایط خاصی است، در یک تبلیغ درست و صحیح باید به چهار رکن پیام دهنده، پیام گیرنده، محتوای پیام و ابزار پیام توجه ویژه‌ای داشت تا بتوانیم بر روی مخاطب تأثیر مثبتی بگذاریم.

نعمت‌الهی با اشاره به این که روحانیون به عنوان انتقال دهنده پیام دینی وظیفه سنگینی بر عهده دارند، افزود: رفتار و کردار یک مبلغ باید به گونه‌ای باشد که سخنان او تأثیر‌گذاری مناسبی داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه مبلغان به عنوان سفیران عرصه تبلیغ احکام دینی باید با ترویج احکام اسلامی ارزش‌های ناب شریعت محمدی (ص) را در جامعه گسترش دهند، بیان کرد: جامعه در هر زمانی نیازمند آموختن مبانی دینی است و این مسأله در طول تاریخ وجود داشته است.

نعمت‌الهی تصریح کرد: انقلاب شکوهمند اسلامی، ماحصل مجاهدت‌ها و شهادت‌ها است و این تفکر بالنده، پویا و احیاگر شیعی، همواره در کانون حملات دشمن بوده و بررسی روند تاریخی آن نیز گویای این واقعیت است.

انتهای پیام/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول