اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گردهمایی بزرگ مبلغان ماه محرم -1

توصیه‌های آیت‌الله استادی و لاریجانی به مبلغان

خبرگزاری فارس: گردهمایی بزرگ مبلغان ماه محرم با حضور آیت‌الله استادی دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه و علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در قم برگزار شد.

توصیه‌های آیت‌الله استادی و لاریجانی به مبلغان

به گزارش خبرگزاری فارس از قم در آستانه فرا رسیدن ماه محرم و اعزام مبلغان به اقصی نقاط کشور گردهمایی بزرگ مبلغان ماه محرم پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه قم برگزار شد.

در این مراسم رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به ایراد سخن پرداخت و اظهار کرد: تبلیغ ماه محرم امسال با وجود برخی مشکلات نسبت به سنوات گذشته با شکوه بسیار بیشتری برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد واعظی با اشاره به اینکه خدا خود از دین حفاظت می‌کند تاکید کرد: خدا دین خود را با مردان الهی و تبلیغ یاری می‌کند و مبلغان وظیفه حفاظت از دین خدا را بر عهده دارند.

در ادامه این مراسم آیت‌الله رضا استادی دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه به سخنرانی پرداخت و با بیان برخی نکات مهم و کلیدی در فعالیت مبلغان اظهار کرد: مبلغان باید در فعالیت‌های تبلیغی خود به تبیین فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری اهتمام داشته باشند و انتظارات ایشان را برای مردم بازگو کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید مبلغان برای منبر خود برنامه‌ریزی دقیق داشته باشند گفت: مبلغان باید با مطالعه به سخنرانی بپردازند و بتوانند به صورت دقیق محکمات را از متشابهات تشخیص دهند.

علی لاریجانی رئیس مجلس و نماینده مردم قم در خانه ملت دیگر سخنران این مراسم بود که به ارائه تحلیل جامعی از اوضاع کنونی کشور از بعد داخلی و بین‌المللی پرداخت.

وی تاکید کرد: یکی از ویژگی‌های تفکر شیعه حفظ استقلال فکری بوده است و مبلغان در تحقق این مسئله مهم نقش مؤثری داشته‌اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: روش سنتی ارتباط با مردم در مساجد تاثیرگذاری بسیار بیشتری نسبت به دیگر روش‌های تبیین مسائل دینی برای مردم دارد و نباید به هیچ وجه از این مقوله مهم و ارزشمند غافل شد.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول