اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

تداوم برخورد جدی با تخلفات صنفی در آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: برخورد جدی با تخلفات صنفی در مناطق مختلف آذربایجان‌غربی کماکان ادامه دارد تا عده‌ای سودجو از شرایط فعلی اقتصاد سوء‌استفاده نکنند.

تداوم برخورد جدی با تخلفات صنفی در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، اداره کل تعزیرات حکومتی و تعدادی از دستگاه‌های هم‌عرض این مجموعه با رسالت نظارت بر نرخ کالاهای مختلف همچنین جلوگیری از تخلفات صنفی به طور خلاصه ساماندهی بازار شکل گرفت بنابراین در شرایط فعلی اقتصاد که با تحریم‌های مختلف دشمنان رو‌به‌رو هستیم نقش این دستگاه بارزتر می‌شود.

گران‌فروشی، کم‌فروشی، تقلب، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، احتکار، عدم اعلام موجودی و ... عناوین تخلفاتی هستند که در قانون نظام صنفی پیرامون واحدهای صنفی مورد اشاره قرار گرفته‌اند قانون تعزیرات حکومتی یکی دیگر از قوانینی است که در آن به تخلفات واحدهای غیرصنفی به ویژه کارخانجات و بخش دولتی اشاره شده است از طرف دیگر قانون حمایت از مصرف‌کنندگان نیز یکی از منابع مورد استفاده در این زمینه است.

تشکیل 11 هزار و 828 فقره پرونده در 6 ماه نخست سال جاری

معاون اداره کل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی به خبرنگار فارس گفت: در شش ماه نخست سال جاری حدود 11 هزار و 828 فقره پرونده به این مجموعه وارد شد که از این تعداد 11 هزار و 464 فقره پرونده مختومه شده است به طوری که 97 درصد پرونده‌ها مختومه شده‌اند.

خلیل ابراهیمی با بیان اینکه پرونده‌ها در سه بخش کالا و خدمات، بهداشت و درمان، قاچاق کالا و ارز تقسیم‌بندی شده‌اند، بیان داشت: عمده‌ترین پرونده‌های ورودی با 10 هزار و 711 فقره به بخش کالا و خدمات مربوط می‌شود، همچنین 937 فقره در حوزه بهداشت و درمان، 180 فقره نیز در بخش قاچاق کالا و ارز تشکیل شده که خوشبختانه در ارتباط با قاچاق ارز هیچ گزارشی به این مجموعه واصل نشده است.

وی با بیان اینکه 70 درصد جریمه‌های نقدی پرداخت شده است، اضافه می‌کند: ارزش ریالی این پرونده‌ها 45 میلیارد ریال برآورد شده که 31 میلیارد و 500 میلیون ریال آن وصول شده است.

معاون اداره کل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی میزان وصول جریمه نقدی را با 9 درصد افزایش عنوان کرد و افزود: میزان وصول جریمه در شش ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته افزایش یافته است.

وی متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها را در این استان هفت روز عنوان کرد و افزود: کارشناسان و تلاشگران این مجموعه به طور مستمر در حال فعالیت هستند تا هیچ حقی از مردم و کسبه ضایع نشود به طوری که به پرونده‌های ورودی ضمن رعایت دقت با سرعت‌ عمل رسیدگی می‌کنند.

معاون اداره کل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی تعداد پرونده‌های تشکیل شده در ارتباط با قاچاق را در شش ماه نخست سال جاری 180 فقره عنوان کرد و افزود: در شش ماه نخست سال گذشته در این ارتباط 280 فقره پرونده تشکیل شده بود به طوری که امسال خوشبختانه با کاهش 35 درصدی ورودی پرونده در این زمینه، مواجه هستیم.

ابراهیمی با اظهار به اینکه مقابل هرگونه تخلف کوچک و بزرگ می‌ایستیم، اظهار داشت: چنانچه اشخاصی با استفاده از ترفندهای مختلف، برای ایجاد تنش در بازار اهتمام کنند با برخورد جدی و قانونی رو‌به‌‌رو می‌شوند زیرا چنین تحرکاتی را دشمنان برای تبلیغ علیه کشورمان استفاده می‌کنند.

 تورم حاکم در بازار تاثیر منفی در پایداری مردم ندارد

امام جمعه شاهین‌دژ گفت: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از طریق به کار بستن ترفندهای مختلف برای اخلال در بازار و تشدید تورم‌ها همت گماشتند ولی با اهتمام مسئولان، بازرسان و کارشناسان ثبات در بازار حاکم می‌شود تا از این شرایط، دشمن سوءاستفاده نکند.

حجت‌الاسلام نقی باقری، شرارت ارزی را یکی از دسیسه‌های دیگر دشمنان عنوان کرد و افزود: دشمنان داخلی و خارجی در طول 33 سال گذشته به توطئه‌چینی‌های مختلف از جمله جنگ نظامی، تهاجم فرهنگی و ... دست زدند به طوری که هم‌اکنون با ایجاد اخلال در نرخ ارز، تحریم اقتصادی و .. به توطئه‌های دیگری دست زده‌اند که در این زمینه هم ناکام می‌مانند.

وی ادامه داد: ملت ایران در برهه‌های حساس سیاسی و گذرگاه‌های تاریخی این موضوع را ثابت کرده‌اند عاشقانه از کشور، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه حراست می‌کنند بنابراین مخالفان دین و نظام باید بدانند که برای تضعیف کشورمان هیچ وقت توفیق پیدا نمی‌کنند.

رسانه‌ها برای ایجاد تعادل در بازار با تعزیرات حکومتی همکاری کنند

سرپرست تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی گفت: خبرنگاران یکی از بازوهای قوی اطلاع‌رسانی هستند که می‌توانند از طریق روشنگری و آگاه‌سازی اقشار مختلف جامعه، در راستای ایجاد ثبات و تعادل در بازار تلاش کنند تا به این ترتیب با عنوان‌های مجرمانه آشنا شده و آنها را به این مجموعه منتقل کنند.

محمد اقوامی با بیان اینکه هم‌اکنون‌ دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تحریم‌های مختلفی را علیه کشورمان اجرا می‌کنند، ادامه داد: باید در چنین شرایطی رسانه‌ها بیش از هر دوران دیگری با این مجموعه همراهی کنند تا از این طریق با متخلفان برخورد شود.

سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی با اشاره به منویات رهبری دراین ارتباط بیان داشت: برای اینکه منویات رهبری در زمینه‌های اقتصادی تحقق پیدا کند باید همه ظرفیت‌های جامعه به شکل مطلوب مورد بهره‌برداری قرار بگیرد و به رهنمودهای ایشان توجه شود.

سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه احتکار یکی از تخلفاتی است که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد، اظهار داشت: به طور جدی با اخلالگران امور اقتصادی به ویژه محتکران برخورد می‌شود زیرا چنین تحرکاتی موجب سخت شدن معیشت مردم می‌شود.

انتهای پیام/ح10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول