اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان‌شمالی

23 واحد طلافروشی به خاطر تخلف به تعزیرات معرفی شدند

خبرگزاری فارس: مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی خراسان‌شمالی از تشکیل پرونده برای 23 واحد طلافروشی به خاطر تخلف و معرفی به تعزیرات حکومتی استان خبر داد.

23 واحد طلافروشی به خاطر تخلف به تعزیرات معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، علی‌اصغر رضازاده ظهر امروز در همایش استاندارد و کیفیت در جمع صنعتگران و تولید کنندگان خراسان‌شمالی میزان تخلف این واحدهای طلافروشی را افزون بر یک میلیارد و 62 میلیون ریال اعلام کرد.

وی تصریح کرد: این تعداد طلافروشی از مجموع تعیین عیار 249 مصنوع طلا توسط کارشناسان این اداره کل شناسایی شدند.

رضازاده با اشاره به برگزاری دوره‌هایی برای شناسایی طلاهای بدون کد در خراسان‌شمالی گفت: این دوره‌ها ویژه فعالان این بخش برگزار تا از تخلفات احتمالی جلوگیری شود.

وی تعیین عیار فلزات گرانبها را از جمله مأموریت های سازمان استاندارد خواند و اظهار کرد: بر همین اساس نمونه برداری منظم از سطح طلافروشی‌های این استان توسط کارشناسان انجام می‌شود.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه یکی از وظایف استاندارد خراسان‌شمالی تدوین استانداردها است، گفت: در این راستا 22 استاندارد در استان تدوین شده که برای بالابردن توانمندی‌های بخش خصوصی قابل اهمیت است.

وی تصریح کرد: این اداره کل همچنین 9 استاندارد را در دست تدوین داشته که سبب ارتقای کیفیت محصولات تولیدی می‌شود.

رضازاده با بیان اینکه در خراسان‌شمالی 158 واحد تولیدی مشمول استاندارد اجباری هستند، گفت: تمام واحدهای صنایع غذایی استان دارای نشان استاندارد بوده که مرتباً از سوی این اداره کل نظارت می‌شوند.

وی اظهار کرد: همچنین در مصالح ساختمانی بیش از 90 درصد واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی در استان دارای استاندارد بوده و استاندارد استان نظارت ویژه‌ای را بر تولید محصولات این بانک‌ها دارد.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی خراسان‌شمالی در عین حال از مردم استان خواست تا برای ترغیب واحدهای فاقد استاندارد برای استانداردسازی مصالح خود صرفاً از مصالح دارای استاندارد و کیفیت در ساخت و سازها استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد:‌ همچنین از پروژه‌های دولتی استان انتظار می‌رود تا با استفاده از مصالح مرغوب نسبت به مقاومت ساخت و سازهای اداری اهتمام ورزند.

رضازاده همچنین به بخش آموزش و کیفیت اشاره کرد و گفت: تاکنون 66 دوره آموزشی به میزان 22 هزار نفر ساعت در بخش مردمی ارائه شده است.

وی تصریح کرد: همچنین 31 دوره آموزشی در حوزه کیفیت و استاندارد برای کارکنان برگزار شده است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی خراسان‌شمالی گفت: این دوره‌های آموزشی در طول سال در بخش مردمی و کارکنان برای ارتقای استانداردها و استفاده از محصولات استاندارد تداوم خواهد داشت.

وی با بیان اینکه سه تفاهمنامه برای افزایش همکاری‌ها توسط اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی خراسان‌شمالی به امضاء رسیده است، خاطرنشان کرد: همه بخش‌ها برای ترویج فرهنگ استاندارد وظیفه دارند.

رضازاده گفت: استاندارد با زیر پوشش قراردادن کالاهای تولیدی و صنعتی تمام توان خود را برای افزایش کیفیت تولیدات به کار بسته است.

وی با بیان اینکه سه آزمایشگاه در این اداره کل فعالیت دارند، افزود: همچنین از توان 20 آزمایشگاه همکار تایید صلاحیت شده در بخش‌های مصالح ساختمانی، کالیبراسیون، میکروبیولوژی و ... همکاری دارند.

به گزارش فارس، در این آیین تندیسی به واحدهای کیفی نمونه سطح خراسان‌شمالی اعطا شد.

اهدای لوح سپاس به مدیران کنترل کیفیت نمونه، اهدای لوح سپاس به تدوینگر برتر، اهدای لوح سپاس به آزمایشگاه آکرودیته برتر و همچنین اهدای لوح سپاس به شرکت آموزشی برتر از دیگر برنامه‌های همایش استاندارد و کیفیت در خراسان‌شمالی بود.

این مراسم در تالار حافظ بجنورد با حضور صنعتگران و تولید کنندگان فعال استان برگزار شد.

انتهای پیام/ش10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول