اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون نظارت سازمان معدن و تجارت گلستان خبر داد

ارسال ‎50 میلیارد ریالی تخلف صنفی به تعزیرات گلستان

خبرگزاری فارس: معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان از ارسال 4 هزار و 683 پرونده واحد صنفی و غیرصنفی متخلف به ارزش 50 میلیارد و 833 میلیون ریال به تعزیرات حکومتی استان در شش ماه نخست سال جاری خبر داد.

ارسال ‎50 میلیارد ریالی تخلف صنفی به تعزیرات گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان، قربان حسام اظهار داشت: در شش ماه نخست سال جاری 88 هزار و 241 واحد صنفی و غیرصنفی در استان مورد بازرسی قرار گرفت که از این تعداد 5 هزار و 194 مورد تخلف شناسایی شد.

وی تصریح کرد: این تعداد تخلف در قالب 4 هزار و 683 پرونده به ارزش بیش از 50 میلیارد و 833 میلیون ریال برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان ضمن قدردانی از همکاری شهروندان در اعلام گزارش تخلفات افزود: در این مدت 2 هزار و 9 مورد گزارش توسط ناظران افتخاری گزارش شده که از این تعداد گزارش‎های دریافتی 623 مورد متخلف و یک هزار و 386 مورد غیرمتخلف شناخته شد.

وی گفت: در همین مدت تعداد 5 هزار و 118 مورد گزارش مردمی از طریق ستاد خبری دریافت شد که از این تعداد 577 مورد گزارش کتبی، 2 هزار و 418 مورد شفاهی و 103 مورد حضوری بوده که از این تعداد یک هزار و 331 مورد متخلف و بقیه غیرمتخلف بوده‎اند.

حسام تصریح کرد: شهروندان می‎توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی اعم از گرانفروشی، تقلب، عدم درج قیمت و غیره مراتب را با تلفن 124 اعلام تا در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرد.

حسام مبارزه با قاچاق کالا و حمایت از تولید داخلی را مهمترین هدف اجرای طرح شبنم دانست و گفت: کنترل و مبارزه با کالای غیراستاندارد و قاچاق، شفاف‎سازی گردش کالای وارداتی، حمایت از واردات رسمی، خرید کالای باکیفیت، آشنایی با اصالت کالا، ناامن کردن شبکه توزیع کالای قاچاق و کمک به تنظیم بازار از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

وی افزود: مرحله نخست این طرح شامل پنج کالا از جمله لوازم صوتی و تصویری، لوازم خانگی، آرایشی و بهداشتی، قطعه‎های رایانه و تلفن همراه از اردیبهشت سال جاری اجرایی شده است.

حسام گفت: مرحله دوم طرح شبنم از ابتدای مهر آغاز شده و تمام کالاها باید بر چسب ویژه که اطلاعات کالا از طریق آن قابل پیگیری است را داشته باشند.

انتهای پیام/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول