اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان خبر داد

تشکیل کانون‌های ادبی در کتابخانه‌های عمومی گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان از تشکیل کانون‌های ادبی در 14 کتابخانه عمومی این استان خبر داد.

تشکیل کانون‌های ادبی در کتابخانه‌های عمومی گیلان

اسماعیل جانعلی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به تشکیل بخش‌های مختلف در کتابخانه‌های عمومی گیلان اظهار کرد: تعداد 13 کتابخانه مستقل کودک در کتابخانه‌های گیلان تشکیل شده است.

وی به ایجاد بخش ویژه دفاع مقدس در 72 کتابخانه عمومی گیلان اشاره کرد و افزود: طرح پیک مهر با قابلیت نصب سازه‌های کوچک در مکان‌های عمومی در استان آغاز شده و این طرح در 10 نقطه از شهر رشت افتتاح شده است.

جانعلی‌پور از اجرای طرح «کتاب من» در کتابخانه‌های عمومی گیلان خبر داد و تصریح کرد: اعضا برای دریافت کتاب مورد نظر که در کتابخانه وجود ندارد، باید فرم مربوطه را پر کنند و کتاب به صورت اینترنتی خریداری می‌شود.

به گفته مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان 22 هزار جلد کتاب تاکنون از طریق طرح «کتاب من» در استان خریداری شده است.

این مسئول تشکیل کانون‌های ادبی را یکی از فعالیت‌ها در کتابخانه‌های عمومی گیلان عنوان کرد و گفت: تعداد 14 کانون ادبی تاکنون در کتابخانه‌های عمومی استان تشکیل شده است.

وی طرح «ایستگاه مطالعه» را از جمله فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی گیلان برشمرد و ابراز کرد: تعداد هشت ایستگاه مطالعه آماده شده است ضمن اینکه 4 هزار جلد کتاب برای هر ایستگاه مطالعه اختصاص داده می‌شود.

جانعلی‌پور با بیان اینکه جانمایی ایستگاه‌های مطالعه به‌زودی در گیلان آغاز می‌شود، بیان کرد: سالانه هزینه هر کدام از ایستگاه‌های مطالعه برای تهیه و خرید کتاب بالغ بر 50 میلیون تومان است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان به موافقتنامه جانمایی پنج ایستگاه مطالعه با دستگاه‌های مختلف اشاره کرد و یادآور شد: تعداد 15 عنوان کتاب در ایستگاه مطالعه در مقابل مخاطبان قرار می‌گیرد.

وی ایجاد نمایه نشریات را از دیگر اقدام‌ها در کتابخانه‌های عمومی گیلان دانست و خاطرنشان کرد: سال 84 بحث نمایه نشریات در کتابخانه‌های عمومی را نداشتیم، اما در سال‌های اخیر حجم وسیعی از مقاله‌ها و آثار مکتوب نشریات در کتابخانه‌های استان وجود دارد.

به گزارش فارس، 20 تا 26 آبان هفته کتاب و کتابخوانی نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول