اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان‌وبلوچستان:

مدیریت صحیح منابع آب، راهکار مقابله با کم‌آبی است

خبرگزاری فارس: استاندار سیستان‌وبلوچستان گفت: با توجه به بحران کم‌آبی و خشکسالی‌های اخیر استان لازم است با مدیریت صحیح منابع آب و استفاده بهینه از آب به کاهش اثرات آن کمک کنیم.

مدیریت صحیح منابع آب، راهکار مقابله با کم‌آبی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از اداره روابط عمومی استانداری سیستان‌وبلوچستان، حاتم ناروئی در آیین تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اظهار داشت: لازمه پیشرفت و توسعه استان تأمین آب است که باید در این زمینه برنامه‌ریزی و طراحی شود.

وی ضرورت تأمین آب لازم برای سیستان‌وبلوچستان را صرفه‌جویی و اصلاح روش‌های آبیاری و به‌کارگیری شیوه‌های نوین و استفاده از آبیاری تحت فشار عنوان کرد و افزود: باید در کنار این اقدامات برنامه جامعی برای انتقال آب از دریای عمان به سراسر استان تدوین شود تا شاهد تأمین آب مورد نیاز مردم استان در سه بخش شرب، صنعت و کشاورزی باشیم.

استاندار سیستان‌وبلوچستان خطاب به مدیرعامل شرکت مهندسی فاضلاب کشور و مشاور وزیر نیرو تصریح کرد: پس از اجرای طرح ادغام شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی، استان سیستان‌وبلوچستان باید اولین استان در زمینه اجرای این طرح باشد.

ناروئی یکی از نیازهای اساسی استان را تأمین آب کشاورزی برشمرد و اذعان داشت: افت شدید آب‌های زیرزمینی و کمبود بارش در سال‌های اخیر باعث شده تا به بخش کشاورزی صدمات زیادی وارد آید بنابراین اجرای طرح‌های استفاده بهینه از آب ضروری است.

این مسئول در پایان از زحمات بی‌شائبه و شبانه‌روزی محمدرضا کرمی‌نژاد مدیرعامل سابق شرکت آب و فاضلاب استان تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول