اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان:

نقشه راه شبکه آب و فاضلاب رشت تدوین شد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان از تدوین نقشه راه شبکه آب و فاضلاب شهر رشت خبر داد و گفت: تکمیل خط انتقال آب و فاضلاب اولویت نخست رشت است.

نقشه راه شبکه آب و فاضلاب رشت تدوین شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حمید روشن‌روان عصر امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان خط انتقال آب و شبکه‌های فاضلاب شهر رشت را دارای اولویت بیشتری برای شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان خواند و اظهار کرد: شبکه‌های فاضلاب به محل استقرار مخازن فاضلاب منتهی می‌شود.

وی از تدوین نقشه راه شبکه آب و فاضلاب شهر رشت خبر داد و افزود: تکمیل و بهره‌برداری از خط انتقال و شبکه‌های آب داخل مجتمع‌ها حائز اهمیت است.

روشن‌روان بر مناقصه تصفیه‌خانه فاضلاب مسکن مهر رشت تاکید کرد و گفت: ایستگاه اصلی پمپاژ تصفیه‌خانه فاضلاب مذکور با 20 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان با بیان اینکه ایستگاه پمپاژ موقت تصفیه‌خانه مسکن مهر رشت مشکلی ندارد، تصریح کرد: تکمیل مخزن 15 هزار متر مکعبی مسکن مهر رشت از دیگر اولویت‌ها محسوب می‌شود و نیازمند اختصاص اعتبار است.

وی به احداث مخزن هوایی مسکن مهر رشت اشاره کرد و یادآور شد: تعداد واحدهای مسکن مهر رشت از 30 هزار واحد به 17 هزار واحد کاهش پیدا کرده در حالی که سرمایه‌گذاری شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان برای 30 هزار واحد است.

روشن‌روان مخزن 15 هزار متر مکعبی مسکن مهر رشت را برای جمعیتی معادل 75 هزار نفر دانست و ابراز کرد: ساخت 17 هزار واحد مسکن مهر رشت با احتساب هر خانوار 3.2 نفر، معادل 50 هزار نفر جمعیت می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان با اشاره به اینکه ساخت مخزن 15 هزار متر مکعبی رشت کامل شده است، بیان کرد: آزمایش‌های لازم از مخزن مذکور انجام شده و احداث اتاق نگهبانی و کلرزنی باقی مانده است.

وی به اطلاعات کلی عملکرد مسکن مهر در حوزه آب و فاضلاب در 19 شهر گیلان اشاره کرد و افزود: 65 کیلومتر و 245 متر شبکه و خطوط انتقال آب در شهرهای مختلف استان در حال اجراست و 37 کیلومتر و 185 متر تاکنون انجام شده است.

روشن‌روان خطوط انتقال فاضلاب مسکن مهر شهرهای گیلان را 36 کیلومتر و 914 متر برآورد کرد و گفت: 11 کیلومتر و 627 متر خطوط انتقال فاضلاب انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان ساماندهی فاضلاب 40 هزار واحد مسکن مهر در 19 شهر استان را نیازمند 43 میلیارد و 150 میلیون تومان اعتبار دانست و اظهار کرد: مبلغ 15 میلیارد و 204 میلیون تومان تاکنون پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه مبلغ 27 میلیارد و 945 میلیون تومان باقی مانده است، اذعان کرد: اجرای خطوط آب و فاضلاب مسکن مهر در شهرهای رشت، بندر انزلی، صومعه‌سرا و لنگرود در حال اجراست و مشکلی وجود ندارد.

روشن‌روان واگذاری خطوط انتقال آب در تمام شهرها را به تفکیک مشخص خواند و تصریح کرد: وضعیت خطوط انتقال آب و فاضلاب در شهرهای خمام، بندر کیاشهر، کلاچای و رودسر دارای شرایط مناسب بوده و فعالیت اصلی که خط انتقال آب است، اجرا شده و شبکه‌های فرعی داخلی در حال اجرا است.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول