اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تاکنون

17 کیلومتر شبکه فرسوده فاضلاب همدان اصلاح شده است

خبرگزاری فارس: مدیر آب و فاضلاب شهرستان همدان گفت: امسال تعهد آبفای همدان، اصلاح 26 کیلومتر شبکه فرسوده است که تاکنون 17 کیلومتر آن را انجام دادیم.

17 کیلومتر شبکه فرسوده فاضلاب همدان اصلاح شده است

حسین آذرتکین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه با بارش شدیدی که دیروز صورت گرفت، آبگرفتگی معابر در سطح شهر نداشتیم، افزود: سالانه نزدیک به 350 شبکه در تعهد شرکت آبفای شهرستان است که تا قبل از شروع بارندگی شدید که اوایل زمستان است باید انجام شود.

وی تصریح کرد: از این میزان شبکه فرسوده نزدیک به 195 کیلومتر انجام دادیم و تا ظرف یک ماه نیز مابقی آن را انجام می‌دهیم.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان همدان خاطرنشان کرد: در مناطقی مانند شهرک مدنی و فرهنگیان که شیب زمین کم است پس‌دادگی فاضلاب را شاهد بودیم، که بیشتر شست‌وشوها در آن منطقه انجام می‌شود.

وی با اشاره به اصلاح شبکه فاضلابی در خیابان شریعتی یادآور شد: هر سال شاهد پس‌‌زدگی فاضلاب به داخل مناطقی از چهارراه عباس‌آباد تا فلکه شریعتی بودیم که این منطقه نیز اصلاح شد.

آذرتکین خاطرنشان کرد: اگر آبگرفتگی قناتی پیش آید، از دست ما خارج است اما شدت بارندگی دیروز گزارشی از بیرون‌زدگی فاضلاب منازل نداشت و فاضلاب روند عادی خود را طی کرد.

وی با اشاره به شبکه‌های فرسوده اذعان کرد: امسال تعهد ما اصلاح 26 کیلومتر شبکه فرسوده است که تاکنون 17 کیلومتر آن را انجام دادیم و این نقطه قوتی بود.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان همدان اذعان کرد: تداخل شبکه‌های آب‌های سطحی و فاضلاب را ما نمی‌توانیم جدا کنیم اما شهرداری مشاور گرفته و روی این قضیه کار می‌کند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون آب‌های سطحی به داخل تصفیه‌خانه فاضلاب وارد می‌شوند، ابراز داشت: شرکت آبفای همدان نیز تدابیری برای آب‌های سطحی در نظر گرفته است به طوری که اگر دبی آب بیش از حد باشد، وارد تصفیه‌خانه ما نمی‌شود بلکه وارد رودخانه می‌شود.

آذرتکین با بیان اینکه فاضلاب حدود 350 لیتر در ثانیه وارد تصفیه‌خانه می‌شود، یادآور شد: شبکه‌های فاضلاب به علت قدمت زیاد و گذشت 60 تا 70 سال از عمر این شبکه‌ها دارای فرسودگی هستند که باید به ترتیب اصلاح شوند.

به گفته وی، 50 درصد از 800 کیلومتر شبکه فاضلاب در شهرستان همدان فرسوده هستند که باید اصلاح شوند.

وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: بافت قدیم شهر همدان، رینگ اصلی تا بلوار خواجه رشید و میدان بعثت و از رینگ دوم مسیرهای اصلی، شبکه‌های فرسوده دارند که باید به ترتیب اصلاح شوند.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول