اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت امور بانوان فرمانداری کاشان

همایش توانمندسازی بانوان در کاشان آغاز شد

خبرگزاری فارس: همایش توانمندسازی بانوان و مهارت‌های زندگی همراه با کارگاه‌های آموزشی در کاشان آغاز به کار کرد.

همایش توانمندسازی بانوان در کاشان آغاز شد

 به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، مشاور فرماندار ویژه کاشان در امور بانوان ظهر امروز در این همایش توانمندسازی بانوان فعال اجتماعی و مددکاران دستگاه‌های مرتبط با زنان بی‌سرپرست و یا بدسرپرست این شهرستان را از جمله اهداف برگزاری این همایش ذکر کرد.

لیلا وطنخواه، تربیت مربی، شناخت و معرفی مسائل و مشکلات و آسیب‌های اجتماعی و ارائه راهکارهای عملی به جمعیت هدف به منظور درمان و پیشگیری از وقوع مجدد این آسیب‌ها را از دیگر اهداف این همایش برشمرد.

وی با اشاره به ادامه این همایش تا دوم آذر ماه سال جاری و اعطای گواهی به شرکت‌کنندگان در هر یک از کارگاه‌های آموزشی این همایش خاطرنشان کرد: با توجه به ضرورت ارتقای سطح آگاهی بانوان به عنوان مهم‌ترین و مؤثرترین عامل در کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه، در قالب این همایش سعی شده تا با اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی بانوان فعال فرهنگی و اجتماعی، این امر میسر شود.

به گفته وی، پیشگیری از معضلات اجتماعی، مهارت‌های زندگی همسرداری و فرزندپروری، اعتیاد و رفتارهای پرخطر، آشنایی با حقوق بانوان و خانواده، مدیریت اقتصادی و کارآفرینی، آسیب‌شناسی ماهواره و اینترنت و موبایل از موضوعات مورد بررسی در کارگاه‌های آموزشی همایش توانمندسازی بانوان و مهارت‌های زندگی است.

استاد حوزه علمیه قم نیز در این همایش مهم‌ترین هدف خانواده را تکثیر و بقای نسل دانست و گفت: تربیت انسان اصلی‌ترین هدف ازدواج است اما این اصل مهم به دلایل مختلف در شرایط امروز کمتر مورد توجه جوانان قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام مجید فولادی از ازدواج به عنوان امری الهی نام برد و آرامش، تکمیل شخصیت انسان، حفظ دین و ایمان را از دیگر اهداف ازدواج از دیدگاه اسلام عنوان کرد.

وی اهتمام جامعه برای کاهش جمعیت را امری خطرناک و نادرست خواند و تصریح کرد: نظر اسلام بر ازدیاد جمعیت است اما قشر عظیم جامعه به دلایل مختلف سعی در کاهش جمعیت دارند که این امر انحرافی بزرگ است.

به گفته وی بسیاری رفاه بیشتر را در داشتن فرزند کمتر می‌دانند در حالی که این تصور تنها توهمی بیش نیست چراکه مصداق‌های آن را به وضوح می‌توان در جامعه دید. 

همایش توانمندسازی بانوان و مهارت‌های زندگی به همت دفتر امور بانوان فرمانداری ویژه و کانون اجتماعی بانوان ولایت عشق کاشان و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجامع صنفی، اداره تبلیغات اسلامی، کمیته امداد و اداره بهزیستی این شهرستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول