اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور وزیر ارشاد:

رسیدگی به مسائل بانوان پیرامون حوزه فرهنگی اولویت وزارت ارشاد است

خبرگزاری فارس: مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسامی در امور بانوان گفت: رسیدگی به مسائل بانوان؛ پیرامون مسائل فرهنگی جزو اولویت‌های اضلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

رسیدگی به مسائل بانوان پیرامون حوزه فرهنگی اولویت وزارت ارشاد است

عفت شریعتی در حاشیه بازدید از دفتر خبرگزاری فارس در مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به دو دوره نمایندگی مجلس و سپس کار فرهنگی در وزارت ارشاد اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند مبادا مسائل منطقه‌ای شما را از نگاه کلان باز دارد؛ یعنی نماینده آن‌قدر خودش را درگیر کارهایی که در مسئولیت او نیست نکند تا از کارهای دیگر باز بماند و من این را آفت کار مجلس می‌دانم.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور بانوان افزود: مشهد یک شهر معمولی نیست و پایتخت معنوی نظام ولایی جمهوری اسلامی ایران است که با جمعیت ساکن 3 میلیون نفر و همجواری با کشورهای همسایه این شهر را متفاوت می‌کند.

شریعتی خاطرنشان کرد: نگاه من در دوران نمایندگی مجلس به مشهد نگاه کلان بود که در این راستا طرح ایجاد ردیف مستقل برای مشهد را تنظیم کردم که با بیش از 170 امضا تصویب شد و در سال 88 در بدو کار مبلغ دو میلیارد تومان برای انجام کار مطالعاتی در امور کمی و کیفی زائر اختصاص پیدا کرد و در اختیار پارک علم و فناوری قرار گرفت.

وی با اشاره به مسائل فرهنگی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در حال حاضر که ایران آیینه بیداری مسلمانان جهان شده، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با دو محوریت؛ یکی مسائل وزارتخانه‌ای در سراسر کشور و دیگری در خود وزارت و ادارات کل سراسر کشور در اموری که مسئولیت این وزارتخانه تشکیل می‌دهد امور فرهنگی و مسائل بانوان را انجام دهیم که کار بی‌سابقه بوده است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور بانوان افزود: در این راستا نشست‌هایی را با کارکنان وزارتخانه پیرامون مسائل فرهنگی و نشست‌هایی مستمر در استان‌های مختلف مانند اصفهان، قم و تعدادی از شهرستان‌های خراسان برای تغییر برنامه‌ها و تقویت برنامه‌های ارشادی زنان خود مجموعه داشتیم.

شریعتی یادآور شد: نگاه دیگری که مخاطبان این برنامه در سراسر کشور دارند که مهم‌تر از اولی است که وظیفه اولی درون بخشی است و مخاطب کل در حوزه فرهنگ قابل توجه است.

وی در ارتباط با برنامه‌های وزارت ارشاد اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه‌های متنوعی مانند کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد که بسیار تاثیرگذار است و مخاطبان آن در سراسر کشور هستند؛ همچنین مجموعه شاعران و نویسندگان، امور سینمایی، رسانه‌های دیجیتالی، نمایشگاه‌های قرآن و کتاب و مطبوعات در بستر این وزارتخانه فعالیت می‌کنند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور بانوان با اشاره به برنامه‌های بین‌المللی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: چند ماه پیش در خارج از کشور نمایشگاه تخصصی ویژه بانوان در کشور ترکیه برگزار شد که طراحان ما ایده‌های خود را با حفظ موازین اسلامی در ارتباط با پوشش اسلامی زنان به نمایش گذاشتند.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول