اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

طرح پزشک خانواده در خراسان‌رضوی آماده اجرا است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طرح پزشک خانواده در خراسان‌رضوی نهایی شده و با حضور وزیر بهداشت در مشهد این طرح رسما افتتاح می‌شود.

طرح پزشک خانواده در خراسان‌رضوی آماده اجرا است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود شبستری بعدازظهر امروز در حاشیه همایش نارسایی‌های قلبی که در تالار هاشمی‌نژاد بیمارستان امام رضا در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس اظهار کرد: در حال حاضر چک لیست‌های نهایی برای اجرایی شدن این برنامه در خراسان‌رضوی برای وزارت بهداشت ارسال شده است و بعد از بررسی چک لیست‌ها توسط تیم مشترک وزارت بهداشت و رفاه و تایید نهایی آن، با حضور وزیر بهداشت برنامه پزشک خانواده در خراسان‌رضوی اجرایی می‌شود.

وی با اشاره با بیان اینکه اجرایی شدن کامل پزشک خانواده در کشورهای اروپایی بیش از 10 سال زمان برده است تصریح کرد: امید می‌رود که این برنامه در ایران ظرف یک تا دو سال اجرایی شود.

قائم مقام وزیر وزیر بهداشت در خراسان‌رضوی با اشاره به مراحل اجرایی شدن طرح پزشک خانواده در کشور خاطرنشان کرد: در واقع اجرایی شدن این برنامه دو مرحله دارد؛ استقرار و شروع به‌کار؛ که در حال حاضر در استان خراسان‌رضوی در مرحله استقرار این برنامه هستیم.

شبستری با بیان اینکه برنامه پزشک خانواده در کشورهایی که از سطح سلامت بالا برخوردار هستند در حال اجرا شدن است بیان کرد: اثرات اجرایی شدن این برنامه دراین کشورها کاملا مشهود است بنابراین می‌توان یقین داشت که این برنامه سبب بالاتر رفتن سطح سلامت در کشور می‌شود.

وی با اشاره به انعطاف‌پذیر بودن برنامه پزشک خانواده افزود: در صورت بروز مواردی که سبب اشکال شود، می‌توان در این طرح تغییراتی را به صورت تبصره وارد کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اعلام اینکه در استان خراسان‌رضوی پزشک خانواده با اقبال عمومی در پزشکان عمومی و متخصص رو به رو شده است تاکید کرد: در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد هیچ کمبودی به لحاظ پزشک چه در نقاط برخوردار و چه در نقاط کم برخوردار وجود ندارد.

شبستری با اشاره به شدت استقبال مردم از برنامه پزشک خانواده ادامه داد: طبق آخرین آمار بیش از 250 هزار نفر در این برنامه ثبت‌نام کرده‌اند و ثبت‌نام افراد دیگر در مراکز بهداشت همچنان ادامه دارد.

وی در ارتباط با اجرایی شدن برنامه پزشک خانواده در دوره‌های مدیریتی مدیران بعدی تصریح کرد: این طرح جزو برنامه پنجم توسعه و مصوبه مجلس و دولت است و در حال حاضر در حال اجرایی شدن است و به همین قوت هم ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول