اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری:

مصرف سرانه دارو با اجرای طرح پزشک خانواده کاهش می‌یابد

خبرگزاری فارس: مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری گفت: با اجرای طرح پزشک خانواده و منطقی شدن مراجعه به پزشک انتظار می‎رود سرانه مصرف دارو کاهش پیدا کند.

مصرف سرانه دارو با اجرای طرح پزشک خانواده کاهش می‌یابد

حشمت‌الله داودپور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: در رابطه با اجرایی شدن طرح پزشک خانواده در استان جلسات بسیاری برگزار شده و پیگیری‌ها و اقدامات لازم در این راستا انجام گرفته است.

وی افزود: در همین راستا برای عقد قرارداد با پزشکان عمومی، پزشکان متخصص و مراکز تشخیصی و درمانی اقدامات موثری انجام گرفته است.

داودپور با اشاره به اینکه ساکنان همه شهرهای این استان به جز شهرکرد در سامانه پزشک خانواده ثبت‌نام کرده‌اند، تصریح کرد: در تمام شهرها به غیر از شهرکرد ثبت‌نام در سامانه انجام شده و اطلاعات افراد در سیستم ثبت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برهمین اساس تنها کافی است تا پزشکان با تأیید نوع بیمه به صورت خانوادگی بیمه‌شدگان را تحت پوشش قرار داده و اقدامات لازم را در این راستا انجام دهند.

داودپور با اشاره به مشکلات جمع‌آوری اطلاعات افراد، اظهار داشت: با توجه به این مشکلات تمام ساکنان شهرکرد در این سامانه ثبت‌نام نکرده‌اند و بیماران می‎توانند در صورت مراجعه به پزشک همزمان ثبت‌نام خود را نیز انجام دهند.

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه هر پزشک می‎تواند تا 2 هزار و 500 نفر را تحت پوشش قرار دهد، گفت: با توجه به دو شیفته بودن کار مطب و مراکز درمانی، ارائه خدمات درمانی به این تعداد برای هر پزشک عملی و قابل قبول است.

داودپور افزود: با این حال در صورت کمبود پزشک این تعداد با نظر ستاد اجرایی شهرستان‌ها قابل افزایش خواهد بود.

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح و منطقی شدن مراجعه به پزشک انتظار می‎رود سرانه مصرف دارو در این استان کاهش پیدا کند.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول