اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور حجت‌الاسلام رحیمیان

موسسه خیریه غدیر افتتاح شد

خبرگزاری فارس: موسسه خیریه غدیر با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسن رحیمیان و حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان افتتاح شد.

موسسه خیریه غدیر افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از روابط‌عمومی موسسه خیریه غدیر، مراسم افتتاح موسسه خیریه غدیر ولایت با حضور حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان و حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان از موسسین و اعضای هیئت امنای این موسسه برگزار شد.

حجت‌الاسلام رحیمیان در سخنان خود به اهمیت تلاش برای رفع نیاز مؤمنین اشاره کرد و افزود: در کتاب شریف بحارالانوار جلد 74 صفحه 315، در حدیثی از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) آمده است «کسی که برای رفع نیاز برادر مؤمن خود کوشش کند مثل این است که نه هزار سال خداوند متعال را عبادت کرده در حالیکه روزها روزه بوده و شب‌ها هم شب زنده‌داری می‌کرده است.»

وی تصریح کرد: در این حدیث پیامبر اکرم ثواب تلاش برای رفع نیاز برادر مؤمن را برشمرده‌اند، حتی اگر به روا شدن حاجت منتهی نشود.

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان در ادامه این مراسم با اشاره به ضمانت امیرالمومنین علی علیه‌السلام برای دادن قرض الحسنه گفت: حضرت امیر علیه‌السلام در خطبه روز غدیر خود می‌فرمایند «مَنِ اسْتَدَانَ لِإِخْوَانِهِ وَ أَعَانَهُمْ فَأَنَا الضَّامِنُ عَلَى اللَّهِ إِنْ أَبْقَاهُ وَ إِنْ قَبَضَهُ حَمَلَهُ عَنْهُ، کسی که حتی اگر خودش ندارد زیر دِین برود تا به برادران مؤمنش قرض بدهد مَنِ علی از طرف خدا ضمانت مى‏کنم که اگر زنده ماند دِینش را بپردازد و اگر زنده نماند، خدا از طرف او دِینش را ادا کند.»

حجت‌الاسلام پناهیان در ادامه با بیان اهمیت بزرگداشت روز عید غدیر افزود: افرادی که تمایل دارند می‌توانند با مشارکت مالی در این موسسه برای اعطای وام قرض الحسنه در روز غدیر در بزرگداشت این عید بزرگ سهیم باشند.

این گزارش حاکی است، رئیس هیئت امنای این مؤسسه خیریه حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، رئیس هیئت مدیره سید مرتضی نبوی و مدیرعامل مجید مهدوی زفرقندی است.

شماره پیامک موسسه خیریه غدیر برای ارتباط با عموم 10000018 اعلام شده است.

انتهای پیام/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول