اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار جم:

واقعه غدیر پیوند دیانت با سیاست است

خبرگزاری فارس: فرماندار جم گفت: غدیر علاوه بر امور دینی در امور اجتماعی و سیاسی نیز گره‌گشاست و واقعه غدیر پیوند دیانت با سیاست است.

واقعه غدیر پیوند دیانت با سیاست است

به گزارش خبرگزاری فارس از جم خلیل عبداللهی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت عید غدیر در جم اظهار داشت: اسلام به عنوان کامل‌ترین دین در بین تمام ادیان شناخته می‌شود و عید غدیر از وقایع مهم در تاریخ اسلام است.

وی افزود: با انتخاب امام علی(ع) به عنوان جانشین پیامبر(ص) که در روز عید غدیر خم به وقوع پیوست، آیه‌ای بر پیامبر(ص) نازل شد و خداوند فرمود که «الیوم اکملت لکم دینکم...» و در واقع پیامبر اسلام(ص) با این انتخاب رسالت خود را تکمیل کرد و این اهمیت شایانی دارد.

فرماندار جم با اشاره به اهمیت و جایگاه غدیر در نظام اسلامی خاطر نشان کرد: به وقوع پیوستن واقعه غدیر درسی بزرگ برای امت‌های اسلامی است که این جریان باید بیش از پیش برای مردم بازگو شود.

عبداللهی یادآور شد: غدیر در واقع چشمه جوشانی است که نه تنها در امور دینی گره‌گشاست، بلکه گره‌گشای امور اجتماعی و سیاسی نیز بوده و می‌توان گفت واقعه غدیر پیوند دیانت با سیاست است.

وی بیان کرد: نسل جوان امروز ما باید بیش از پیش با عید غدیر آشنا شوند، چرا که واقعه غدیر نقشه راه را برای مسلمانان ترسیم کرد.

امام جمعه جم نیز اظهار داشت: دستیابی به حقیقت اسلام و رسیدن به عمق معارف اسلامی لازمه رسیدن به قرب الهی است و مدیران فرهنگی در اجرای وظایف خود باید این مهم را به طور جدی مورد توجه قرار دهند.

حجت‌الاسلام محمد گنجی اضافه کرد: امروز پرچم اسلام به معنای واقعی کلمه در این کشور برافراشته شده و نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان پیاده کننده احکام و ارزش‌های دینی به دنبال تحقق اهداف الهی در جهان اسلام است.

وی با بیان اینکه واقعه غدیر خم تجلی و مظهر حقیقی اکمال و اتمام دین بوده است گفت: مشارکت باشکوه مردم اعم از شیعه و سنی در مراسمات عید غدیر نشان دهنده جایگاه ویژه این عید است و باید همواره این روز را گرامی بداریم.

انتهای پیام/صا20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول