اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله حسینی قزوینی:

غدیر مبانی فکری و اعتقادی تشیع است

خبرگزاری فارس: آیت الله حسینی قزوین گفت: غدیر در حقیقت سند گویای حقانیت اهل‌بیت و مبانی فکری و اعتقادی تشیع است و تمام تار و پود فکری مخالفین را فرو می‌ریزد و عقایدشان را به لرزه در می‌آورد.

غدیر مبانی فکری و اعتقادی تشیع است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد آیت‌الله سید محمد حسینی قزوینی پیش از ظهر امروز در پنجمین اجلاس سالانه بزرگداشت غدیر در هتل الغدیر مشهد اظهار داشت: غدیر در حقیقت سند گویای حقانیت اهل‌بیت و مبانی فکری و اعتقادی تشیع است و تمام تار و پود فکری مخالفین را فرو می‌ریزد و عقایدشان را به لرزه در می‌آورد.

وی در ادامه گفت: سخن گفتن در رابطه با غدیر ساده نیست و کسی که می‌خواهد از غدیر سخن بگوید باید خودش بهره‌ای علمی از سرچشمه وحیانی که صاحب غدیر از آن نوشیده بود، نوشیده باشد.

آیت‌الله قزوینی افزود: غدیر در حقیقت یک حادثه عادی در گذر تاریخ نبوده که بتوانیم همانند دیگر حوادث و وقایعه تاریخی پیرامون آن سخن بگوییم بلکه غدیر سر آغاز شکل گیری فصل جدیدی از اسلام بود که با معرفی امام علی (ع) دین الهی کمال یافت، نعمت‌های الهی کامل شد و رضایت حضرت حق از دین اسلام به عنوان آخرین دین آسمانی حاصل شد.

وی با تاکید بر اهمیت حجة وداع رسول اکرم و واقعه غدیر گفت: در غدیر پیغمبر اکرم تمهیدات زیادی چیده بود که آخرین پیغام خود را به تعداد زیادی برساند، عده‌ای از علمای اهل سنت در کتب معروف خود جمعیت حاضر در واقعه غدیر خم را بین 90 هزار تا 124 هزار نفر تخمین زده‌اند.

وی افزود:پیغمبر اکرم (ص) در خطابه غدیر بارها و بارهابا عبارت و عناوین مختلف حضرت علی را به عنوان جانشین خود معرفی می‌کند. که من کنت مولا فهذا علی مولا فقط یکی از آنها است. این همه تاکید پیغمبر اکرم برای آن است که حجت را تمام کند و علی (ع) را به عنوان امیر المومنین و جانشین پس از خود معرفی کند.

آیت‌الله قزوینی با اشاره به هجمه‌های وسیع علیه تشیع در فضای مجازی خاطرنشان کرد: امروز وهابیت به عنوان سرمدار مخالفت با شیعه و پرچمدار شبهه افکنی در عصر حاضر گوی سبقت را از دیگران روبوده است؛ در فضای مجازی وبلاگ‌های و سایت‌های متعددی در این زمینه به صورت روزانه مسائلی را طرح می‌کنند و در ماهواره‌ها و شبکه‌های تلویزیونی‌شان هر روزه با نگاه عداوت و دشمنی با علی و آل علی مسئله غدیر را زیر سؤال می‌برند.

وی افزود: در میان اهل سنت علمای بزرگی هستند که حقیقت را دریافتند و خدا را شکر که امروز بسیاری از علمای اهل سنت بر واقعه غدیر صحه می‌گذارند.

آیت الله قزوینی با اشاره به مطالب رکیک و توهین آمیز به ائمه که چندی پیش در برخی سایت‌ها مشاهده شده بود گفت: چندی پیش مطالب رکیک خود را چندین بار با عبارات مختلف تکرار کردند که قلب تمام مسلمین جهان را به درد آوردند. غدیر سیاه ترین روز تاریخ برای وهابیت است، چرا که سخنان رسول الله در معرکه غدیر همه چیز را روشن می‌کند و اگر غدیر در جامعه امروز جا باز کند دیگر جایی برای وهابیت نیست.

وی گفت: این نکته را از غدیر به یاد داشته باشیم که روزه گرفتن در روز عید غدیر به اندازه تمام عمر دنیا روزه گرفتن است و امام صادق (ع) می‌فرمایند هو عیدالله اکبر و خداوند هیچ پیامبر را مبعوث نکرده مگر اینکه ولایت علی و عید غدیر را پذیرفته باشد.

آیت الله قزوینی افزود: معجزه علی (ع) است که فضائل او در کتب معتبر اهل سنت ذکر شده مگر نه وهابیت تمام تلاشش این بود که کوچکترین حدیثی در رابطه با فضائل علی نقل نشود.

وی در پایان گفت: قرن 21 قرن رویکرد تحصیلکرده گان به شیعه و کمتر روزی است که تعدادی از آنها شیعه نشوند. امروز شیعه در حال گسترش است و روز به روز بر سرعت آن افزوده می‌شود که این خود باعث خرسندی و افتخار جهان تشیع است.

انتهای پیام/صا10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول