اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک استاد حوزه علمیه

غدیر امروز بیعت با امام زمان است

خبرگزاری فارس: یک استاد حوزه علمیه گفت: ما باید برای گسترش جامعه متقین بکوشیم، غدیر امروز بیعت با امام زمان است.

غدیر امروز بیعت با امام زمان است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله محمد سند پیش از ظهر امروز در سومین روز از پنجمین اجلاس سالانه غدیر در هتل الغدیر مشهد، اظهار کرد: بیعت غدیر امروز ما پیمان بستن با حضرت ولی عصر (عج) است، امروز اگر پیمان ببندیم باید به آن پایبند باشیم و در مسیر خاص و رضایت ولی عصر قرار بگیریم.

وی افزود: آیه غدیر اشاره به کامل شدن دین برای تمام مخلوقات دارد و واقعه غدیر برنامه کامل کننده دین به مرحله متعالی است.

سند با اشاره به پیشرفتگی علم به تمام زمینه‌ها افزود: بشر با تمام پیشرفتگی خود هنوز در مقابل دستگاه عظیم خداوند ناچیز است از اقتصاد و سیاست و صلح و جنگ و دیگر علوم هنوز که هنوز است بشر مانند طفلی در مقابل عرش کبریایی خداوند است.

وی خاطرنشان کرد: خداوند متعال می‌فرماید بسیج شوید و در کنار خلیفه خدا بایستید تا حکومت عدل الهی شکل بگیرد، منظور خداوند با کل جهان هستی است و نه تنها با انسان‌ها که همگی در کنار امام دوازدهم قرار بگیرند.

سند با اشاره به فرمایش امام صادق که می‌فرمایند کثرت و گسستگی و اختلاف هرگز به انسان امنیت هدیه نمی‌دهد تصریح کرد: بدون وحدت بشر راه به جایی نمی‌برد، انسان باید در مسیر خدا و رسول او و ائمه معصوم گام بردارد تا امنیت را بچشد، اگر بشر در کنار ذات اقدس الهی، رسول‌الله و خاندان طاهرش قرار نگیرد امنیت برقرار نخواهد شد.

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: امامان معصوم مانند مرکز و محوری هستند که بدون وجود آنها نظام کل هستی نخواهد چرخید و بدون وجود ایشان دین خداوند نیز کامل نخواهد بود.

سند با تذکر اینکه باید به ائمه به شکل منظومه‌ای از خوبی‌ها و خصلت‌های پسندیده نگاه کرد خاطرنشان کرد: متأسفانه در ارتباط ائمه به صورت تک‌بعدی بحث شده در حالی‌که باید به ائمه به صورت منظومه‌ای نگاه کرد، علی علیه‌السلام تنها قهرمان و جنگ‌آور نبود او در مدیریت جنگ، عطوفت،‌ نظام سیاسی جهان اسلام و نظام اقتصادی جهان اسلام سرآمد است باید علی را از زوایای مختلف دید.

وی در ادامه افزود: برنامه‌ریزی تمام کشورهای اسلامی زیر نظر امام علی بود و تمام فتوحات اسلام با مدیریت امام علی انجام گرفت.

سند در پایان گفت: شمشیر علی تنها ظاهر امر است، علی دریایی از خوبی‌ها است واقعا واقعه غدیر صراطی است به سوی قیامت که این صراط در دستان امیرالمؤمنین علی و فرزندانش قرار دارد.

یک استاد حوزه علمیه افزود: تمام ناکامی‌های بشر زدوده نمی‌شود الی با همین پله‌هایی که به سوی اهل بیت است.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول