اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان فیروزه:

نیازمند نوآوری در استخراج سنگ‌های قیمتی هستیم

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان فیروزه گفت: استخراج سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی نیازمند تحول و نوآوری برای تسهیل در این امر و کاهش ضایعات سنگ است.

نیازمند نوآوری در استخراج سنگ‌های قیمتی هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، احمد حاجی‌زاده در دومین روز از چهارمین همایش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی و نخستین جشنواره ملی فیروزه اظهار کرد: جامعه‌ای که تکاپو و تلاش را در راس مدیریت خود قرار دهد دستاوردهای قابل توجهی دارد.

وی افزود: شهرستان تازه تاسیس فیروزه که همان تخت جلگه قدیم نیشابور است با 40 کیلومتر مساحت فرهنگی و قدیمی‌ترین معدن فعال فیروزه در جهان یکی از قطب‌های سنگ قیمتی به شمار می‌رود.

حاجی‌زاده در ارتباط با واگذاری معدن فیروزه به بخش خصوصی خاطرنشان کرد: از سال 81 به مدت 21 سال معدن فیروزه به بخش خصوصی واگذار شده که در این مدت شاهد فعالیت مثمرثمر در بخش‌های مختلف هستیم.

وی تصریح کرد: ساختار سازمانی، نیروی انسانی ،مدیریت و رهبری، سیستم‌ها و روش‌ها، ابتکار و بازمهندسی محورهایی است که باید در افزایش بازدهی سنگ‌های قیمتی ونیمه قیمتی مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار شهرستان فیروزه از افزایش توان رقابتی در حوزه سنگ‌های قیمتی ونیمه قیمتی یاد کرد و ادامه داد: توانمند سازی برای ارتقا توان رقابتی در راس اهداف است.

این مسئول تاکید کرد: باید از آثار پژوهشی در نحوه برداشت و استخراج معادن جهت هزینه و استهلاک کمتر، بهره گرفت.

حاجی‌زاده خواستار حمایت از اتحادیه فیروزه تراشان و زمینه سازی تحول استخراج سنگ و نگاه جدی به مقوله صادرات سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی شد؛ جشنواره ملی فیروزه در نخستین دوره با رویکرد فیروزه در اشتغال برگزار شده است.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول