اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون معاون فناوری و نوآوری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور:

خام فروشی سنگ‌های قیمتی ارزش افزوده را به خارج از کشور می‌برد

خبرگزاری فارس: معاون فناوری و نوآوری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: خام فروشی سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، مشکلات استخراج آنها را در داخل و ارزش افزوده بالا را به خارج از کشور می‌برد.

خام فروشی سنگ‌های قیمتی ارزش افزوده را به خارج از کشور می‌برد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدمجتبی خیام‌نکویی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه چهارمین همایش ملی سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی و نخستین جشنواره ملی فیروزه در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی مشهد اظهار داشت: یکی از موهبت‌های الهی ایران زمین وجود نیروهای انسانی خلاق، فرهیخته و نوآور است.

وی افزود: کشور همچنین در حوزه منابع خدادادی اعم از انرژی خورشیدی، تنوع پوشش گیاهی، منابع خاک و آب و مراکز تاریخی و دیدنی جایگاه ویژه‌ای در صحنه بین‌المللی به خود اختصاص داده است.

خیام‌نکویی در ارتباط با مدیریت صحیح از این منابع خاطرنشان کرد: جامعه‌ای به سرمنزل مقصود اهداف متعالی خود می‌رسد که خودآگاهی و انسجام را میان یکایک افراد جامعه نهادینه کند.

وی تصریح کرد: ظرفیت عظیم انسانی و غیر انسانی نیازمند مدیریت صحیح و کارآمد در جهت توسعه‌ یافتگی است؛ امروز در کشور بیش از 8 هزار گونه گیاهی داریم که حدود 3 هزار از این گونه‌ها گیاهان دارویی است.

معاون فناوری و نوآوری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به نقش کانون هماهنگی دانش و صنعت در ارتقای توسعه کشور گفت: کانون هماهنگی دانش و صنعت به تأکید مقام معظم رهبری در سال 85 در جهت تقویت حلقه ارتباطی میان دانشگاه و صنعت تشکیل شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر این کانون 11 ستاد فناوری راهبردی داشته که اتخاذ تدابیر صحیح در استفاده بهینه از منابع خدادادی و انسانی در رأس اهداف کانون هماهنگی دانش و صنعت است.

خیام نکویی با ابراز خرسندی از جایگاه ایران اسلامی در رنچ‌بندی جهانی یاد‌آورد شد: در رأس اهداف باید تبدیل علم به فناوری و تبدیل فناوری به صنعت و تبدیل صنعت به تولید ثروت باشد؛ از دستاوردهای مهم ستادهای فناوری راهبردی کانون هماهنگی دانش و صنعت اقتدارآفرینی و ورود فناوری‌ها در زندگی مردم است.

وی افزود: رشد سریع ایران در زمینه تکنولوژی سطح بالا و علوم‌هایی که سبب غرور ایرانی شده و همچنین اشتغال و کارآفرینی را نیز به همراه دارد؛ این دستاوردها سبب دستیابی به اهداف عالی در بازارهای جهانی می‌شود.

معاون فناوری و نوآوری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور خواستار نگاه ویژه به سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی شد و گفت: یکی از مشکلات کشور در دوران محاصره اقتصادی خام‌فروشی است، خام‌فروشی در فیروزه و دیگر سنگ‌های قیمتی سبب خروج ارزش افزوده از داخل کشور می‌شود.

وی تأکید کرد: منابع انسانی و غیر انسانی کشور باید با ایجاد همگرایی، هم‌افزایی را در این حوزه ارتقا دهند تا ارزش افزوده بالای سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در داخل کشور باشد.

خیام نکویی در ارتباط با تبدیل علم به فناوری خاطرنشان کرد: سخنرانی و مقالات ارائه شده در این همایش باید با نگاه جدی دنبال و تبدیل به فناوری جهت تجاری‌سازی و تولید ثروت شود، مقوله سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی مسئله‌ای ملی است.

معاون فناوری و نوآوری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور با اظهار امیدواری استفاده مفید از ایده‌های ناب جوانان در عرصه اقتصاد مقاومتی گفت: در تحریم‌ها باید شاهد بروز شکوفایی جوانان باشیم، دانشگاه‌‌ها و به ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان و کانون هماهنگی دانش و صنعت باید به طور جدی از ایده‌های ناب و کارآمد جوانان حمایت کنند.

خیام نکویی در خاتمه خواستار تعامل بخش‌های مرتبط و دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط در حوزه اقتصاد سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی و تبدیل آن به فرآورده با ارزش افزوده بالا شد.

انتهای پیام/غ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول