اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون میراث ‌فرهنگی خراسان رضوی:

اشتغال‌زایی و ارزش‌افزوده بالا نقاط مثبت صنعت سنگ‌های قیمتی است

خبرگزاری فارس: معاون اداره ‌کل میراث ‌فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری خراسان‌رضوی گفت: اشتغال‌زایی و ارزش‌افزوده بالا از نقاط مثبت صنعت سنگ‌های قیمتی است.

اشتغال‌زایی و ارزش‌افزوده بالا نقاط مثبت صنعت سنگ‌های قیمتی است

به‌ گزارش خبر‌گزاری فارس از مشهد، سید جواد موسوی عصر امروز در ارتباط با برگزاری نخستین همایش ملی فیروزه و چهارمین همایش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی کشور اظهار کرد: کانون ملی هماهنگی دانش و صنعت فیروزه و سنگ‌های قیمتی به ثبت ملی رسیده و در تلاش جهت ثبت جهانی این کانون است.

وی افزود: برگزاری نخستین دوره همایش فیروزه به‌صورت ملی برگزار می‌شود؛ به‌ دلیل اینکه ثبت جهانی هر دو سال یک‌بار انجام می‌شود موفق به ثبت آن و برگزاری همایش به‌صورت بین‌المللی نشدیم اما با اقدامات انجام شده در دوره‌های خود همایش ملی فیروزه به‌ شکل بین‌المللی برگزار می‌شود.

موسوی خاطر‌نشان کرد: دستاوردهای این همایش نباید فقط به شکل تئوری و در قالب خبر و شعار باشد بلکه باید نتایجی کارآمد و قابل اجرا برای توسعه صنعت سنگ قیمتی داشته باشد.

وی ادامه داد: گمرک مشهد باید پایانه تخصصی واردات و صادرات سنگ قیمتی شود و این یعنی در حوزه آموزش و تشخیص سنگ‌های اصل از نمونه‌های صنعتی و تقلبی، نیروهای کارآمد در گمرک و بانک مرکزی و دیگر مراکز مرتبط تربیت شود تا در گام اول با خروج و ورود سنگ به شکل غیررسمی برخورد شود.

موسوی در ارتباط با ساماندهی قوانین صادرات و واردات سنگ‌های قیمتی گفت: با نگاه جدی و مدیریت صحیح در این حوزه می‌توان اقدامات مثمرثمری در قالب اصلاح قوانین و کسب آمار دقیق از خروج و ورود سنگ قیمتی به کشور انجام داد.

معاون اداره ‌کل میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌رضوی با اشاره به بحران‌های اقتصادی کشور گفت: در شرایطی‌که به‌دلیل تنگناهای اقتصادی و تحریم‌ها، اقتصاد مقاومتی را پیشه کرده‌ایم باید با نگاه جدی در حوزه کسب و کار و درآمدزایی، به اشتغال، تولید ‌ثروت و تولید ملی در راستای استقلال‌طلبی بپردازیم.

موسوی با ابراز امیدواری از دستاوردهای این همایش یادآور شد: مطالبات و پیشنهادات در صنعت سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی معقولانه بوده و امیدواریم با برگزاری این همایش و آگاهی مسئولان و مردم از وضعیت این صنعت چشم‌انداز مثبتی را شاهد باشیم.

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول