اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان خبر داد

افزایش تعداد واحدهای مسکونی زنجان در دولت نهم و دهم

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان با اشاره به اینکه تا قبل از دولت نهم و دهم در بحث مسکن مددجویان 11 هزار و 127 واحد ساخته شده بود، گفت: در دولت نهم و دهم تعداد واحدهای مسکونی ساخته شده به 14 هزار و 279 واحد رسید.

افزایش تعداد واحدهای مسکونی زنجان در دولت نهم و دهم

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد در همایش خودکفایی خانوارهای زیر پوشش کمیته امداد استان زنجان اظهار کرد: امروز شاهد خودکفایی مددجویانی هستیم که به لحاظ فکری و عقلی بسیار توانمند بوده و دارای استعدادهای فراوان هستند.

وی با اشاره به اینکه هدف غایی و نهایی کمیته امداد توانمندسازی خانوارهای زیرپوشش این نهاد است، اضافه کرد: این آرزوی مددجویان و مددکاران است که روزی خانوارهای زیرپوشش بدون اتکا به کمیته امداد توانایی زندگی خود را به صورت مستقل داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه با گذشت زمان تعداد خانوارهایی که مقرر بود، زیرپوشش کمیته امداد قرار گیرند، کاهش یافت، افزود: در حال حاضر نه تنها شاهد ورود خانواده‌ها به چرخه امداد نیستیم بلکه با انجام اعمال خودکفایی خانواده‌ها از چرخه حمایتی این نهاد خارج می‌شوند.

رئوفی‌نژاد ادامه داد: خارج شدن مددجویان از چرخه حمایتی این نهاد با تلاش و برنامه‌ریزی و صرف زمان حاصل شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در هفت سال گذشته اقدامات مطلوبی در استان زنجان صورت گرفته است، اضافه کرد: در بحث اشتغال تا قبل از دولت نهم و دهم اشتغال ایجاد شده توسط کمیته امداد 4 هزار و 307 مورد با 5.8 میلیارد تومان بود که در طول هفت سال این تعداد به 11 هزار و 718 مورد با 51.4 میلیارد تومان رسید.

استاندار زنجان همچنین با اشاره به اینکه در زمینه آموزش و مهارت آموزشی نیز تا قبل از دولت نهم و دهم 7 هزار و 708 نفر دوره‌های آموزشی را با 45 میلیون تومان گذراندند، افزود: در هفت سال گذشته 13 هزار و 657 نفر با بیش از 381 میلیون تومان دوره‌های مهارت‌های آموزشی را گذراندند.

وی همچنین با اشاره به اینکه تا قبل از دولت نهم و دهم در بحث مسکن مددجویان 11 هزار و 127 واحد با اعتبار بالغ بر 2.4 میلیارد تومان ساخته شده بود، افزود: در دولت نهم و دهم تعداد واحدهای مسکونی ساخته شده به 14 هزار و 279 واحد با اعتبار بالغ بر 19.1 میلیارد تومان رسید.

رئوفی‌نژاد در ادامه با اشاره به اینکه در بحث پرداخت تسهیلات ازدواج به مددجویان نیز اقدامات قابل توجهی در بخش مددجویی انجام شده است، اضافه کرد: تا قبل از آغاز به کار دولت نهم و دهم 7 هزار و دو مددجو از تسهیلات ازدواج کمیته امداد با اعتبار بالغ بر 1.4 میلیارد تومان استفاده کردند که این میزان در دولت نهم و دهم به 12 هزار و 397 نفر با 5.4 میلیارد تومان رسید.

وی همچنین با اشاره به اینکه در بحث تسهیلات قرض‌الحسنه به 15 هزار و 587 نفر با اعتبار بالغ بر 3.1 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد، اضافه کرد: این رقم در هفت سال گذشته به 32 هزار و 75 مورد با اعتبار بالغ بر 5.8 میلیارد تومان رسید.

استاندار زنجان در پایان با تقدیر از حضور مجموعه سرپرستی کمیته امداد در استان زنجان افزود: قطعا اگر حمایت‌های کشوری از امداد وجود نداشت، به هر میزان که حمایت‌های استانی از اقدامات این نهاد وجود داشت، این‌گونه موفقیت در اقدامات کمیته امداد حاصل نمی‌شد.

انتهای پیام/ح10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول