اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

طرح‌های آب و خاک با محوریت اشتغالزایی اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: طرح‌های توسعه آب و خاک در شهرستان‌های مختلف استان اردبیل با محوریت اشتغالزایی اجرایی و عملیاتی می‌شود.

طرح‌های آب و خاک با محوریت اشتغالزایی اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عادل عبدایمانی عصر امروز در جلسه توسعه طرح‌های بخش کشاورزی که با حضور مدیران شهرستانی در اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه استان اردبیل بیش از 70 درصد ظرفیت کشاورزی و توسعه واقعی را برخوردار است باید بیش از هر زمان دیگر به ابعاد رونق این بخش توجه شود چرا که ما تنها علاجمان را در رونق اقتصادی و اشتغال، توجه جدی به بخش کشاورزی می‌دانیم.

وی از اجرای بیش از سه هزار طرح کشاورزی در سطح استان اردبیل در حوزه‌های مختلف خبر داد و تصریح کرد: با اجرای این طرح‌ها و سرمایه‌گذاری 18 میلیارد تومانی اسباب اشتغال پنج هزار نفر نیز فراهم می‌آید که اغلب این اشتغال نیز مولد می‌باشد.

عبدایمانی تأمین اعتبار ویژه در قالب پرداخت تسهیلات به متقاضیان این بخش را یک ظرفیت استثنایی در رونق روزافزون بخش کشاورزی اعلام کرد و افزود: بیش از یک‌هزار و 450 میلیارد ریال با هدف توسعه بخش کشاورزی آن هم در قالب تعاونی‌ها اختصاص یافته است.

این مسئول خاطر نشان کرد: این اعتبار برای احداث سدهای معیشتی، آب و خاک و تبدیل اراضی دیم به آبی هزینه می‌شود که انتظار می‌رود این سرمایه‌گذاری‌ها به نفع استان و منطقه ما باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در ادامه سخنان خود اضافه کرد: اگر بتوانیم بخش‌های احیا نشده این حوزه را متحول کنیم بهتر و شایسته‌تر قادر می‌باشیم توسعه و رونق کشاورزی را بیش از هر زمان دیگر رقم بزنیم که تبدیل شعار به عمل در این زمینه بسیار ضروری و با اهمیت به نظر می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه مدیر جهاد کشاورزی پارس‌آباد نیز از تولید محصولات متنوع در این شهرستان خبر داد و بیان کرد: طرح‌های توسعه کشت دانه‌های روغنی نظیر سویا و کلزا با جدیت و گستردگی خاص ادامه دارد به طوریکه پیش‌بینی می‌کنیم از اراضی مستعد پارس‌آباد بیش از چهار هزار و 500 تن سویا در فصل برداشت استحصال شود.

حسن روحی یادآور شد: شمال استان به ویژه شهرستان پارس‌آباد در تولید دانه‌های روغنی قادر است بخش عظیمی از نیازهای کارخانه‌های روغن‌کشی را فراهم آورد که امسال با توجه به تعیین قیمت توافقی قرار است زارعان محصول خود را بدون دغدغه خاطر به مجموعه‌های خریدار تحویل دهند.

وی همچنین از افزایش 300 درصدی سطح زیر کشت این محصول در مناطق شمالی استان خبر داد و گفت:‌ بیش از یک‌هزار و 800 هکتار از اراضی مستعد پارس‌آباد زیر کشت سویا رفته بود که به عنوان کشت دوم بعد از گندم تولید شده و محصولات روانه کارخانه‌های روغن‌کشی می‌شود.

انتهای پیام/‌ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول