اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد مازندران:

بودجه اشتغال کمیته امداد مازندران 24 برابر شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی مازندران با اعلام اینکه در دو سال گذشته مجموع اعتبار اشتغال کمیته امداد استان پنج میلیارد تومان بود، گفت: این مبلغ در سال جاری به 120 میلیارد تومان افزایش یافته است.

بودجه اشتغال کمیته امداد مازندران 24 برابر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، ابراهیم باغبانی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی مازندران در بازدید از طرح‌های خوداشتغالی مددجویان کمیته امداد با گرامیداشت دهه ولایت اظهار داشت: در استان مازندران با همه سرسبزی‌ها و زیبایی‌ها، لکه‌هایی از فقر و گرفتاری در مجموعه این استان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در مازندران خانواده‌هایی که از کمیته امداد مستمری می‌گیرند 55 هزار خانوار هستند، گفت: 12 هزار خانوار نیز از خدمات فرهنگی، اشتغال و درمان به صورت موردی استفاده می‌کنند.

کمیته امداد تولید فقر نمی‌کند

باغبانی با بیان اینکه 200 هزار نفر سالانه به کمیته امداد برای دریافت کمک‌های موردی از سوی نهادها، ادارات، نمایندگان مجلس یا سایر نهادها معرفی و از خدمات این نهاد بهره‌مند می‌شوند، تصریح کرد: کمیته امداد در پذیرش خانواده‌ها، حمایت کردن از آنها و جمع‌آوری نارسایی‌ها و مشکلاتی را که خود به خود ایجاد می‌شود، نقش دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی مازندران با اعلام اینکه کمیته امداد تولید فقر نمی‌کند، گفت: حوادثی مانند زندانی شدن افراد، تصادفات، بیماران، طلاق و مرگ‌های ناگهانی از مواردی است که کمیته امداد از آنها حمایت می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه گاهی مواقع تغییرات در قوانین موجب آسیب رساندن به افراد می‌شود، عنوان کرد: فیلترینگی برای بررسی مشکلات که موجب آسیب به افراد جامعه می‌شود وجود ندارد.

بیشترین طلاق در دوران نامزدی و سال‌های اول ازدواج است

 

باغبانی با اشاره به اینکه بیشتر توجه‌ها در وضع قوانین به مسائل سخت افزاری است و مسائل اجتماعی کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد، ابراز داشت: توجه سخت‌افزاری موجب می‌شود که به مسائل اجتماعی بی‌توجهی شود.

وی با بیان اینکه خانواده مهم‌ترین نهاد اجتماعی است و این مهم‌ترین نهاد که در تربیت نسل آینده موثر است، ممکن است بر اثر حوادثی بی‌سرپرست شود که این بزرگ‌ترین نقیصه است، افزود: امروز آمار طلاق براساس انتشار رسمی با رشد 9.1 درصدی روبه‌رو است که این رشد ناشی از غفلت از مسائل اجتماعی است.

مدیرکل کمیته امداد مازندران با اعلام اینکه این غفلت‌ها آسیب‌های جدی به شمار می‌رود، اضافه کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد سن طلاق در دوران نامزدی و سال‌های اول ازدواج است.

کمیته امداد نقش اورژانس اجتماعی را دارد

وی با اشاره به اینکه افراد آسیب دیده به کمیته امداد مراجعه می‌کنند، ابراز داشت: کمیته امداد نقش اورژانس اجتماعی را دارد که بعضی‌ها به صورت اورژانسی خدمات بگیرند و یا مستمر از این خدمات استفاده کنند.

باغبانی با اشاره به اینکه بعضی از مشکلات که به افراد وارد می‌شود، نیازمند تعادل روحی و روانی است تا به چرخه حمایت وارد و روی پای خود بایستد، گفت: در سال‌های اخیر خدمات خوبی به مددجویان ارائه شد.

این مسئول با اعلام اینکه در دو سال گذشته مجموع اعتبار اشتغال کمیته امداد استان 5 میلیارد تومان بوده است، گفت: در سال گذشته این اعتبار به 55 میلیارد تومان رسید و در سال جاری به 120 میلیارد تومان افزایش یافته است.

کمیته امداد موفق‌ترین دستگاه در تحقق اشتغال

مدیرکل کمیته امداد مازندران با اشاره به اینکه در سال گذشته 20 درصد مشاغل ثبت شده سامانه رصد توسط کمیته امداد استان تحقق یافت، خاطرنشان کرد: به اذعان دستگاه‌های نظارتی، کمیته امداد موفق‌ترین دستگاه در تحقق و راست‌آزمایی ایجاد اشتغال بوده است.

وی با اشاره به اینکه خوداشتغالی و مشاغل خانگی از طرح‌هایی است که مبدع آن کمیته امداد بوده است، گفت: در سال جاری کانون مشاوره شغلی در کمیته امداد راه‌اندازی شده است که این کانون در کشور تاکنون وجود نداشته است.

باغبانی در این باره ادامه داد: این کانون برای مشاوره‌های شغلی کسانی که در این راستا فعالیت دارند، شکل گرفته است.

این مسئول از برگزاری نخستین دوره 50 ساعته برای مشاوران شغلی خبر داد.

اشتغال فقط توانمندسازی نیست

وی با اعلام اینکه اشتغال فقط توانمندسازی نیست، افزود: 6 هزار فارغ التحصیل مدارج دانشگاهی از خدمات کمیته امداد بهره‌مند شدند.

مدیرکل کمیته امداد استان مازندران با اشاره به اینکه کمیته امداد به دنبال این است که اگر خانواده‌ای نیازمند بوده است، فرزندان آنها نیازمند نباشند، خاطرنشان کرد: مجتمعی در فریدونکنار برای کسب و کار و توزیع مواد غذایی مددجویان راه‌اندازی شد که در این مجتمع فروشگاهی خانواده‌ها تولیدات خود را عرضه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت کمیته امداد گوناگون است، یادآور شد: آموزش به نوعروسان مددجو یکی از فعالیت‌های این نهاد است که این مسئله در کاهش آمار طلاق بسیار موثر بوده است.

باغبانی گفت: از  سال 85 تا 90، تعداد 8 هزار و 600 نوعروس از آموزش‌های کمیته امداد بهره‌مند شدند که در این بخش طلاق‌های ثبت شده کمتر از دو درصد بوده است.

مدیرکل کمیته امداد مازندران با تاکید بر اینکه آموزش‌ها نتیجه داده است، آموزش به دختران در آستانه ازدواج را یکی از اقدامات کمیته امداد عنوان کرد.

آموزش نظام جامع خانواده کمیته امداد

 

این مسئول آموزش نظام جامع خانواده کمیته امداد را یکی از فعالیت‌های این نهاد عنوان و تصریح کرد: در سال گذشته برای 5 هزار بانوی مددجوی کمیته امداد کلاس آموزشی برگزار شد.

وی خواستار توجه دولت در بخش مسکن روستایی شد و گفت: در سال گذشته برای احداث 400 واحد مسکن مددجوی کمیته امداد تسهیلات پرداخت شد.

باغبانی با بیان اینکه در بخش تامین جهیزیه مددجویان کمیته امداد مشکل نداریم، گفت: 8 درصد خانواده‌های مازندران از خدمات کمیته امداد بهره‌مند هستند.

ایتام در مازندران سامان گرفتند

 

این مسئول با اشاره به اینکه هر یتیم ماهانه 80 هزار تومان دریافتی را در قالب طرح اکرام ایتام دارد، ابراز داشت: 6 هزار یتیم از کمک‌های 25 هزار حامی در استان بهره‌مند هستند.

مدیرکل کمیته امداد مازندران با اعلام اینکه مازندران در جذب حامی رتبه چهارم را در کشور دارد، اظهار داشت: در سال گذشته دریافت نقدی مددجویان 6 میلیارد تومان بوده است.

باغبانی با اعلام اینکه سال گذشته 50 واحد مسکن برای ایتام توسط حامیان ساخته شده است، خاطرنشان کرد: ایتام در مازندران سامان گرفتند و مشکل جدی در این بخش نداریم.

انتهای پیام/ل10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول