اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس نظام مهندسی ساختمان‌ بافت‌ تاکید کرد

ضرورت اقدام برای دریافت سند املاک با نظر کارشناسان

خبرگزاری فارس: رئیس نظام مهندسی ساختمان شهرستان بافت گفت: در راستای دریافت سند شهروندان باید به افراد مورد اعتماد مانند کارشناسان نظام مهندسی که دارای پروانه اشتغال هستند رجوع کنند.‌ ‌

ضرورت اقدام برای دریافت سند املاک با نظر کارشناسان

یوسف علیرضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بافت با اشاره به فعالیت‌های نظام مهندسی ساختمان اظهار داشت: شهروندان به منظور دریافت سند برای املاک خود با کارشناسان این سازمان مشورت کنند.

علیرضایی گفت: املاکی که متقاضی می‌تواند به استناد قانون تعیین وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی تقاضای صدور سند مالکیت کند عبارتند از اراضی کشاورزی‌، باغ‌ها و ساختمان‌هایی که دارای سابقه ثبت به نام اشخاص است و متقاضی همه یا قسمتی از آن را به صورت عادی خریداری کرده و موفق به اخذ سند مالکیت نشده است. 

وی افزود: املاکی که دارای سابقه ثبت هستند و متقاضی مالک رسمی مشاعی است و تصرفات وی در محل مجزا شده به دلیل عدم دسترسی به سایر مالکان مشاعی‌، موفق به اخذ سند مالکیت شش دانگ نشده است‌، می‌توانند تقاضای صدور سند مالکیت کنند.

علیرضایی بیان داشت: املاکی که عرصه آن رهن است و متقاضی عرصه را با حق احداث اعیانی اجاره کرده و موفق به اخذ سند مالکیت اعیانی نشده است نیز می‌توانند تقاضای صدور سند مالکیت کنند.

وی تصریح کرد: از دیدگاه قانون املاکی که مشمول قانون مذکور نیستند شامل اراضی ملی و موات، اراضی و املاک متعلق به دولت و مؤسسات دولتی و اراضی و املاکی ‌فاقد سابقه ثبت هستند.

علیرضایی خاطر‌نشان کرد: املاک فاقد بنا‌ اعم از اینکه محصور یا غیر‌ محصور باشد، اراضی و املاکی که مالک رسمی آن در قید حیات است، امکان دسترسی به وی برای تنظیم سند رسمی وجود دارد.

وی اذعان داشت: حتی اراضی و املاکی که مالک رسمی آن فوت کرده و متقاضی برای انتقال رسمی ملک به ورثه دسترسی داشته ‌و امکان انتقال رسمی آن از طریق دفتر اسناد رسمی وجود دارد، مشمول این قانون نمی‌شوند.

علیرضایی گفت: در راستای دریافت سند شهروندان باید به اشخاص مورد اعتماد مانند کارشناسان نظام مهندسی که دارای پروانه اشتغال هستند و یا کاردان‌های نقشه‌بردار و دارای پروانه نظام کاردانی و برخی از افراد تعریف شده، رجوع کنند.

وی افزود: افرادی که بر اساس توضیحات واجد شرایط هستند، برای شناسایی و دریافت سند به نظام مهندسی مراجعه کنند.

انتهای پیام/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول