اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر اصفهان:

دولت موافق اجرای قانون آزادسازی املاک نیست

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: دولت موافق اجرای قانون آزادسازی املاک نیست.

دولت موافق اجرای قانون آزادسازی املاک نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مصطفی بهبهانی پیش‌ازظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: اداره راه و شهرسازی ملزم است که برای آزادسازی املاک دولتی 25 درصد به گذرگاه و 25 درصد به خدمات شهری تعلق دهد که متاسفانه این اداره با تخطی از قانون نسبت به اجرای این کار اقدامی نمی‌کند.

رئیس کمسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: در کل می‌توان نتیجه گرفت که دولت با این مصوبه موافق نیست به همین دلیل از انجام آن به هر دلیل خودداری می‌کند و در هر صورت باید یادآور شوم که این حق مردم است و دولت باید برای انجام آن هر چه زودتر اقدام کند.

در ادامه نیز شهردار اصفهان با اشاره به اینکه در گذشته تنها 10 درصد از املاک دولتی که مشمول آزادسازی می‌شد، به شهرداری تعلق می‌گرفت، افزود: قبل از اصلاح قانون 101 در مجلس شورای اسلامی تنها 10 درصد از اراضی دولتی که مشمول آزادسازی قرار می‌گرفت به شهرداری‌ها تعلق داده می‌شد اما، پس از اصلاح این مصوبه در مجلس سهم شهرداری‌ها به 50 درصد افزایش پیدا کرد.

مرتضی سقائیان‌نژاد ادامه داد: با توجه به تایید شورای نگهبان نسبت به انجام این مصوبه اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان اقدامی انجام نداده است.

 وی اذعان داشت: در شهرهای کوچکی که اعتبارات محدودی دارند این مصوبه برای آنها راهگشا است و در کل می‌توان گفت که در مصوبه مذکور تنها بعد قانونی آن مدنظر نیست بلکه این حق شهروندان است و باید انجام شود.

شهردار اصفهان با اذعان بر اینکه شورای اسلامی شهر اصفهان باید این موضوع را دغدغه خاطر خود قرار دهند، گفت: با توجه به اینکه حق مردم توسط اداره راه و شهرسازی جدی گرفته نمی‌شود، برای گرفتن این حق و اجرای آن شورای اسلامی شهر باید این مسئله را دغدغه خاطر خود قرار دهد و نسبت به پیگیری آن اقدام کند.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول