اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون املاک اداره کل ثبت اسناد و املاک خبر داد

ثبت همه املاک شهری در بانک جامع املاک کشور

خبرگزاری فارس: معاون املاک اداره کل ثبت اسناد و املاک از ثبت همه املاک شهری در بانک جامع املاک کشور (کاداستر) تا دو سال آینده خبر داد.

ثبت همه املاک شهری در بانک جامع املاک کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط‌ عمومی و اطلاع‌رسانی دادگستری کل استان گلستان، محمدحسن بکائیان در آیین تودیع و معارفه مدیر‌کل ثبت اسناد و املاک استان گلستان اظهار داشت: طرح کاداستر یک برنامه 20 ساله است که بر اساس آن تا پایان سال 1393، همه اطلاعات مربوط به املاک شهری کشور در قالب بانک جامع املاک کشور ثبت می‌شود.

وی افزود: تاکنون 98 درصد املاک شهری کشور سنددار شده‌اند و اطلاعات آنها در بانک جامع املاک به ثبت رسیده است.

معاون املاک اداره کل ثبت اسناد و املاک تصریح کرد: این اسناد در کنار نقشه‌های کاداستر که همه اطلاعات فرد به همراه محدوده دقیق ملک ثبت شده است علاوه بر جوابگویی کامل نیازهای افراد از فروش چندباره ملک به افراد مختلف و سوء‌استفاده‌های احتمالی جلوگیری می‌کند.

وی از تهیه نقشه کاداستر 20 میلیون هکتار از اراضی ملی در سال جاری خبر داد.

این مسئول با بیان اینکه نقشه‌های کاداستر، تلفیقی از اطلاعات گرافیکی و توصیفی املاک است گفت: این نقشه‌ها محدوده جغرافیایی اراضی را با دقت بالا و درصد خطای صفر مشخص می‌کند.

بکائیان افزود: جانمایی این اراضی و تهیه نقشه‌های کاداستر، دست متجاوزان را از اراضی ملی و منابع طبیعی کوتاه کرده و پدیده‌ای به نام زمین‌خواری را به حداقل می‌رساند.

معاون املاک سازمان ثبت اسناد و املاک با بیان اینکه تاکنون نقشه کاداستر 30 میلیون هکتار از زمین‌های منابع طبیعی کشور تهیه شده است افزود: تهیه این نقشه‌ها مالکیت اراضی و املاک دولتی و انفال را تثبیت می‌کند.

بکائیان با اشاره به وجود یک میلیون و 400 هزار هکتار اراضی ملی در استان گلستان گفت: بیش از 200 تا 300 هزار هکتار از این اراضی، نقشه کاداستر ندارند.

وی به مسئولان ثبت اسناد و املاک تاکید کرد: تلاش ویژه‌ای برای جانمایی و تهیه این اراضی در استان انجام دهند.

بکائیان تثبیت حریم راه‌ها، حریم سدها و بستر رودخانه‌ها را از دیگر برنامه‌های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برای حفظ انفال در کشور برشمرد.

وی با بیان اینکه تاکنون برای 70 درصد املاکی که در ثبت اسناد کشور سابقه دارند سند صادر شده است، افزود: پرونده 30 درصد باقیمانده در حال پالایش بوده و تاکنون برای پنج درصد این املاک سند صادر شده است.

این مسئول از ثبت خلاصه معاملات املاک در کشور خبر داد و گفت: با این اقدام از مغایرت در اطلاعات بانک جامع املاک کشور جلوگیری شده و اطلاعات به روز می‌شود.

بکائیان در این مراسم همچنین از راه‌اندازی سامانه‌ای برای تسریع در فعالیت مخترعان و مبتکران داد و گفت: با راه‌اندازی این سامانه از این پس مخترعان و افرادی که بخواهند آرم یا علامت تجاری خود را ثبت کنند نیاز به مراجعه حضوری به ادارات این سازمان ندارند و می‌توانند به صورت اینترنتی اقدام به این کار کنند.

وی کاستن از مالکیت‌های ثبت نشده را مهم‌ترین هدف سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برشمرد و ادامه داد: با انجام صحیح و دقیق این رسالت، بخشی از بار دستگاه قضایی کشور کاسته می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان نیز در این مراسم تثبیت اسناد و املاک برای تثبیت مالکیت را یکی از بارزترین دغدغه‌های مردم برشمرد و گفت: تثبیت اسناد از تشکیل پرونده‌های قضایی مردم در دادگستری‌ها که مربوط به تداخل، تعارض یا تعرض به املاکشان است، می‌کاهد.

جمشیدی با بیان اینکه به تعلیمات همه انبیا احترام می‌گذاریم، افزود: زیاده‌خواهان با نگاه نژادپرستانه خود از مرزهای انسانیت عبور کرده و احساسات آزادگان جهان را جریحه‌دار می‌کنند.

در این مراسم از زحمات پنج ساله سید جعفر مفیدی تقدیر و علی‌اکبر کیمیایی به عنوان مدیر‌کل جدید ثبت اسناد و املاک گلستان معرفی شد.

انتهای پیام/ز30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول