اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قاینات:

برند زعفران را باید به نام قاینات ثبت کرد/ زعفران محور توسعه قاینات

خبرگزاری فارس: فرماندار قاینات گفت: قاینات پیشتاز تولید زعفران با کیفیت در جهان است و باید برند زعفران را به نام قاینات ثبت کرد.

برند زعفران را باید به نام قاینات ثبت کرد/ زعفران محور توسعه قاینات

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حسین شرافتی‌راد  ظهر امروز در نشست خبری جشنواره طلای سرخ با بیان اینکه برگزاری این جشنواره در قاینات مصوبه دولت را دارد و فرماندار باید مصوبات دولتی را اجرا کند اظهار کرد: جشنواره طلای سرخ 24 آبان‌ماه جاری با حضور وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان توسعه تجارت در شهرستان قاینات برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌های جانبی جشنواره توسط دبیرخانه مردمی از عید سعید غدیر آغاز شده است، افزود: تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، رئیس شورای ملی زعفران، معاونان وزارت جهاد کشاورزی، مدیران استانی، محققان و استادان دانشگاه از جمله میهمانان این جشنواره هستند.

فرماندار قاینات ادامه داد: بهبود کیفیت زعفران، استفاده از دانش بومی تولید زعفران، انتقال یافته‌ها و تجارب علمی برای تولید زعفران و ارتقای جایگاه زعفران ایران و قاینات در جهان از جمله اهداف این جشنواره است.

شرافتی‌راد با بیان اینکه اگر جشنواره زعفران در قاینات برگزار نشود دیگران از ما سبقت خواهند گرفت، تصریح کرد: هم‌اکنون در بسیاری از کشورها کاشت زعفران در حال انجام است و باید برای حفظ جایگاه بازارهایمان تلاش کنیم.

وی با تاکید بر اینکه کیفیت زعفران قاینات حرف نخست در دنیا را می‌زند، افزود: استفاده از دانش بومی در تولید زعفران و رعایت مسائل بهداشتی دلیل افزایش کیفیت زعفران قاینات نسبت به سایر مناطق است.

فرماندار قاینات به فعالیت کمیته مردمی جشنواره طلای سرخ اشاره کرد و گفت: بدون کمیته مردمی جشنواره که پیش قدم بودند برگزاری جشنواره در سال جاری ممکن نبود.

*زعفران نجات‌دهنده محرومیت قاینات است

شرافتی‌راد با اشاره به محرومیت قاینات اظهار کرد: زعفران نجات دهنده این شهرستان است و باید محور توسعه قاینات قرار گیرد.

وی با بیان اینکه استقرار دبیرخانه دائمی جشنواره طلای سرخ در قاینات از جمله خواسته‌های ما است، ادامه داد: برای برگزاری منظم جشنواره در سال‌های آتی و کاربردی کردن آن باید دبیرخانه جشنواره را فعال نگه داشت.

فرماندار قاینات ایجاد ایستگاه تحقیقاتی زعفران و زرشک را در این شهرستان خواستار شد و افزود: باید با رویکرد علمی به دنبال استانداردسازی محصولات باشیم.

شرافتی‌راد با تاکید بر خشکسالی منطقه و کمبود آب به کاهش تولید زعفران در سال جاری اشاره کرد و گفت: باید از روش‌های جدید تولید زعفران بهره ‌برد و این نیازمند راه‌اندازی مرکز تحقیقات زعفران است.

وی با بیان اینکه برند زعفران را باید به نام قاینات ثبت کرد، یادآور شد: قاینات پیشتاز تولید زعفران با کیفیت در جهان است.

انتهای پیام/ع10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول