اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل صندوق ملی توسعه صادرات زعفران ایران:

افزایش صادرات زعفران در گروی قیمت ارز مناسب است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل صندوق ملی توسعه صادرات زعفران ایران گفت: افزایش صادرات زعفران در گروی قیمت ارز مناسب و تولید کیفی در سطح کشور است.

افزایش صادرات زعفران در گروی قیمت ارز مناسب است
علی شریعتی‌مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد با بیان این مطلب اظهار داشت: زعفران کالایی بسیار خاص بوده که نیازمند توجهات بیشتری از سوی مسئولان است.
وی این محصول را دارای ویژگی‌های منحصر به فرد دانست و بیان داشت: مزیت‌آفرینی این محصول ارزشمند کشاورزی در طول سالیان گذشته زعفران را کالایی بسیار مهم در سبد کالاهای صادراتی کشور معرفی کرده است.
عضو هیئت رئیسه شورای ملی زعفران ایران با تاکید بر این مطلب که این کالا می‌تواند به یک کالای الگویی در سطح کشور تبدیل شود، متذکر شد: این اقدام مستلزم انجام برنامه‌ریزی‌های لازم برای پیشبرد اهداف در این صنعت بسیار اساسی در کشاورزی است.
وی تاکید کرد: با انجام اقدامات فوق در مدت کمتر از پنج سال این صنعت جایگاه بسیار خوبی را در میان صنایع مطرح کشور پیدا می‌کند.
شریعتی‌‌مقدم میزان صادرات زعفران در سال گذشته را چیزی حدود 86 تن برشمرد و افزود: در حال حاضر بسته‌بندی‌های جدید دو گرمی در بازار به یکی از مهم‌ترین معضلات برای این بازار تبدیل شده است.
وی عنوان داشت: طبق آمارهای موجود در سال گذشته بیش از 20 درصد کل صادرات زعفران به صورت بسته‌بندی دو گرمی صورت گرفته است.
مدیرعامل صندوق ملی توسعه صادرات زعفران ایران با درخواست از مسئولان ذی‌ربط برای جلوگیری از این مشکل یادآور شد: همچنین بالا بودن هزینه‌های برگزاری نمایشگاه‌های خارجی از دیگر معضلات و مشکلات در بازار زعفران کشور به شمار می‌آید.
وی افزود: با این حال کشورهای دیگر با تولید بسیار اندک این محصول جایگاه‌های بسیار خوبی را توانسته اند از نمایشگاه‌ها کسب کنند.
شریعتی‌‌مقدم با ابراز تاسف از این امر که در حال حاضر صنعت زعفران با زیان مواجه شده است، گفت: وجود یک برنامه‌ریزی برای صادرات مناسب این محصول راهی برای برون رفت از این مشکل بسیار بزرگ است.
وی تاکید کرد: زعفران دارای ارزش اقتصادی بسیار بالا همراه با شرایط تولید عالی است که در صورت افزایش میزان توجهات بسیار از مشکلات مذکور مرتفع می‌شود.
عضو هیئت رئیسه شورای ملی زعفران ایران گفت: حمایت‌های دولت و مسئولان از عرصه زعفران و زعفران‌کاران باید بیشتر از گذشته باشد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول