اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای ملی زعفران:

برند ملی زعفران گامی برای اثبات ایران در تولید زعفران در جهان است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای ملی زعفران ایران گفت: ایجاد برند زعفران گامی برای اثبات ایران در تولید این محصول استراتژیک و با ارزش در جهان است.

برند ملی زعفران گامی برای اثبات ایران در تولید زعفران در جهان است
غلامحسین شافعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: این موضوع در حال حاضر به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کارشناسان و مسئولان ذی‌ربط تبدیل شده است.
رئیس شورای ملی زعفران، ایران را اولین تولیدکننده زعفران جهان دانست و متذکر شد: با این حال به دلیل عدم برنامه‌ریزی‌های مناسب، محصول زعفران به نام کشورهایی چون اسپانیا بسته‌بندی و شناخته می‌شود.
نائب‌ رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران افزود: در همین راستا و برای حل مشکلات این چنینی، شورای زعفران کشور طرح‌های مختلفی را برای طلای سرخ در نظر گرفته است.
وی طرح شناسه زعفران ایران را یکی از این طرح‌ها ذکر کرد و توضیح داد: این طرح با مطالعه دقیق بر روی این محصول خاص روش‌های جمع‌آوری اصولی و علمی زعفران را برای افزایش میزان تولید در سطح هکتار مورد بررسی قرار می‌دهد.
شافعی با بیان اینکه یکی از ایرادها و ادعاهای کشورهای مختلف در رابطه با زعفران ایران آلودگی‌های میکروبی این محصول است، ابراز داشت: با اجرای چنین طرحی مشکلات این چنینی بر سر راه صادرات زعفران ایران مرتفع می‌شود.
این مسئول با تأکید بر اینکه باید مصرف‌کننده نهایی محصول زعفران در دنیا متصل شویم، یادآور شد: در این بین واسطه‌هایی در بازارهای جهانی سبب بروز اختلالاتی در این چرخه بسیار حساس و مهم می‌شوند.
رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به طرح جامع زعفران عنوان کرد: این طرح در حال حاضر نزد دولت بوده و به بررسی کامل در رابطه با موضوع زعفران می‌پردازد.
وی به صادرات فرش اشاره کرد و خاطرنشان ساخت، فرش محصولی قدیمی و باستانی برای ایرانیان بوده که از جنبه‌های مختلف دارای ویژگی‌های بسیار مهمی است.
شافعی با بیان اینکه نباید تکنولوژی خود را به راحتی در اختیار دیگران قرار دهیم، متذکر شد: در مورد موضوع فرش دستباف چنین جفایی صورت گرفته است.
این مسئول تأکید کرد: برای رقابت در بازارهای بین‌المللی در مورد فرش باید صادرات ارزان و در مقابل آن واردات را گران کرد.
نائب ‌رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران کمبود واگن را از دیگر مشکلات در چرخه اقتصادی و صادرات کشور دانست اضافه کرد: در حال حاضر حرکت ناوگان ریلی ایران به کشورهای آسیای میانه وابسته است.
وی سرعت پایین ناوگان ریلی را از دیگر معایب این ناوگان برشمرد و بیان داشت: این کندی حرکت حجم واگن‌های در اختیار را به صورت چشمگیری کاهش می‌دهد.
انتهای پیام/م۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول