اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان زعفران خراسان رضوی:

زعفران‌کاران خراسان رضوی کود اراضی را به قیمت آزاد می‌خرند

خبرگزاری فارس: دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان زعفران خراسان رضوی گفت: در حال حاضر زعفران‌کاران این استان کود زمین‌های زعفران خود را به قیمت بازار آزاد می‌خرند.

زعفران‌کاران خراسان رضوی کود اراضی را به قیمت آزاد می‌خرند
ولی‌الله صانعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد با بیان این مطلب اظهار داشت: محصول زعفران یکی از مهم‌ترین و استراتژیک‌ترین محصولات کشاورزی در سطح کشور به حساب می‌آید که باید مورد توجه بیشتر مسئولان امر قرار گیرد.
وی با اشاره به نقش ممتاز این محصول در درآمدزایی کشاورزان و خانوارهای روستایی افزود: در حال حاضر این محصول ظرفیت‌های بسیار بالایی در استان‌های خراسان رضوی و جنوبی دارد.
دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان زعفران خراسان رضوی به وضعیت کود زمین‌های کشاورزی زعفران اشاره کرد و متذکر شد: در حال حاضر مزارع زعفران به ازای هر هکتار نیاز به 150 کیلوگرم کود دارد.
وی تاکید کرد: با این حال کشاورزان زعفران کار کود اوره مورد نظر خود را به قیمت واقعی از بازار آزاد تهیه می‌کنند.
صانعی تصریح کرد: همین امر به یکی از مشکلات و معضلات این صنعت تبدیل شده که بیشترین مشکل را نصیب کشاورزان می‌کنند.
وی با تاکید بر این مطلب که کشاورزان نیاز به حمایت دولت دارند، ابراز داشت: دولت با ارائه بسته‌های حمایتی مطلوب باید به این امر کمک ویژه کند.
دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان زعفران خراسان رضوی با بیان اینکه درآمد بسیاری از روستاییان استان‌های خراسان جنوبی و خراسان رضوی وابسته به زعفران است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 96 درصد زعفران جهان در این دو استان تولید و عرضه می‌شود.
وی عنوان کرد: کمبود آب یکی دیگر از مشکلات زعفران‌کاران برای تولید طلای سرخ در استان به حساب می‌آید.
صانعی به خشکسالی‌های چند سال گذشته اشاره کرد و بیان داشت: در حال حاضر بسیاری از منابع آبی از جمله قنات‌ها در مناطق زعفران‌ خیز دو استان خراسان رضوی و جنوبی خشک شده‌ است.
وی یاداور شد: در همین راستا زعفرانکاران برای نیاز آبی مزارع زعفران خود اقدام به خرید آب به وسیله تانکر با 2 تا 3 برابر قیمت واقعی می‌کنند.
دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان زعفران خراسان خاطر نشان کرد: این کار ضربه مهلکی به پیکره تولید محصول زعفران در استان‌های خراسان رضوی و جنوبی می‌زند.
وی گفت: صادرات زعفران سبب ایجاد ارزآوری بیشتر برای کشور شده و به همین منظور باید توجه بیشتری به این محصول خاص شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول