اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

باوجود انحصاری بودن تولید زعفران ایران در جهان؛

هنوز شناختی از زعفران ایران در بازارهای جهانی وجود ندارد

خبرگزاری فارس: رئیس صندوق توسعه زعفران ایران گفت: با وجود اینکه حدود 96درصد زعفران جهان به ایران تعلق دارد اما هنوز شناختی از زعفران ایران در بازارهای جهانی وجود ندارد.

هنوز شناختی از زعفران ایران در بازارهای جهانی وجود ندارد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی شریعتی‌مقدم در حاشیه کارگاه تخصصی آموزشی بسته‌بندی محصولات کشاورزی با محوریت بسته‌بندی زعفران که ظهر امروز در سالن اجتماعات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی برگزار شد در گفت‌وگو باخبرنگار فارس اظهار داشت: تولید 96درصدی زعفران جهان در ایران به معنای انحصاری بودن این محصول برای ایران است.
رئیس صندوق توسعه زعفران ایران ادامه داد: آنچه که مسلم است تولید این محصول مهم در ایران با توجه به مرغوبیت آن از اهمیت بسیاری برخوردار است که بر این اساس باید اقدامات اساسی به منظور شناخت جهانی از زعفران ایران ایجاد شود.
نبود شناخت از زعفران ایران عامل ایجاد رقابت منفی در سایر کشورها
دبیر فراکسیون صندوق توسعه زعفران مجلس شورای اسلامی در ارتباط با این استفاده از زعفران ایران با بسته‌بندی‌های کشور اسپانیا گفت: نبود شناخت از زعفران ایران در بازارهای جهانی سبب شده است که بستر برای رقابت منفی سایر کشورها مانند اسپانیا در ارتباط با محصول زعفران ایران ایجاد شود.
رئیس صندوق توسعه زعفران ایران افزود: تا زمانی که شناخت جامع در ارتباط با محصول زعفران ایران در بازارهای جهانی وجود نداشته باشد همچنان شاهد عرضه این محصول از سوی سایر کشورها ودر نهایت ادامه این رقابت منفی در بازار زعفران هستیم.

80درصد زعفران ایران خام صادر می‌شود
شریعتی‌مقدم در ادامه به صادرات خام محصول زعفران ایران اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر در حدود 80درصد زعفران ایران به صورت خام صادر می‌شود.
رئیس صندوق توسعه زعفران ایران افزود: صادرات خام محصول زعفران ایران به سایر کشور ها وبسته بندی آن در کشورهای مقصد سبب شده است که شناختی از محصول ایران وجود نداشته باشد.
وی در ادامه تاکید کرد: در حال حاضر ودر چند سال اخیر اقداماتی به منظور بسته‌بندی زعفران ایران در کشور صورت گرفته است.
رئیس صندوق توسعه زعفران ایران اظهارداشت: در چند سال اخیر روند بسته‌بندی زعفران در ایران از رشد خوبی برخوردار بوده است به گونه‌ای که در چندسال گذشته کمتر از 10درصد محصول زعفران ایران بسته‌بندی می‌شد اما این رقم اکنون به 20درصد رسیده است.

بسته‌بندی متناسب با بازار جهانی باشد
شریعتی تاکید کرد: آنچه باید در بسته‌بندی مورد نظر قرار بگیرد انتخاب بسته‌بندی متناسب با بازار جهانی است به‌گونه‌ای که در اهداف بسته‌بندی و سلایق افراد مصرف کننده در سایر کشورها منظور شود چرا که بازار جهانی مجبور به خرید هرگونه کالا با بسته‌بندی‌های متفاوت نیست.
رئیس صندوق توسعه زعفران ایران ادامه داد: بسته‌بندی‌هایی که در این چند سال اخیر در کشور صورت گرفته است هنوز بابسته‌بندی‌هایی که بتواند نیاز بازارهای جهانی را پاسخگویی کند فاصله دارد.

ارتقای کیفیت بسته‌بندی و داشتن نگاه تخصصی
وی درادامه خاطرنشان کرد: آنچه که باید در بسته‌بندی‌های زعفران مورد توجه قرار بگیرد ارتقای کیفیت بسته‌بندی است که این امر جز با داشتن نگاه تخصصی به بسته‌بندی امکان‌پذیر نیست.
رئیس صندوق توسعه زعفران ایران در ارتباط با تولید زعفران در ایران اظهار داشت: در حال حاضر در کشور در حدود 150تا 300هزار کیلوگرم در سال زعفران تولید می‌شود.
وی در ارتباط با کار گاه آموزشی گفت: باتوجه به اهمیت بسته‌بندی زعفران کارگاه آموزشی با همکاری یکی از شرکت‌های ژاپنی برگزار شد که در این کارگاه روش‌های بسته‌بندی زعفران در راستای حفظ کیفیت آن مورد بررسی قرار می‌گیرد.
انتهای پیام/ر10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول