اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ششمین جشنواره ملی زعفران:

‌خراسان رضوی به عنوان ‌بزرگ‌ترین منطقه تولید زعفران در ‌جهان است

خبرگزاری فارس: دبیر ششمین جشنواره ملی زعفران گفت: ‌خراسان رضوی به عنوان ‌بزرگ‌ترین منطقه تولید زعفران در ‌جهان مطرح است.

‌خراسان رضوی به عنوان ‌بزرگ‌ترین منطقه تولید زعفران در ‌جهان است
کاظم زمان‌زاده، دبیر ششمین جشنواره ملی زعفران امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در مشهد از پایان جشنواره زعفران در باخزر خبر داد و اظهار داشت: این جشنواره با هدف اشاعه تکنولوژی زعفران‌کاری نوین و حرکت به سمت استفاده از دستاوردهای روز دنیا برگزار شده بود.
زمان‌زاده با اشاره به حضور وزیر جهاد کشاورزی در این جشنواره ملی افزود: همچنین فرآوری بهداشتی محصول زعفران، افزایش کیفیت و راندمان تولید، تولید محصول ارگانیک و ارتقای وضعیت صادرات این محصول از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره بوده است.
وی با بیان اینکه در طول چند ماه گذشته تلاش‌های زیادی برای بهبود وضعیت زعفران در کشور شده است، تصریح کرد: زعفران محصولی ویژه و درآمدزا است که باید برای بهبود وضعیت تولید آن تلاش‌های بیشتری صورت پذیرد.
دبیر ششمین جشنواره ملی زعفران توضیح داد: برپایی نمایشگاه توانمندی‌های شهرستان به ویژه در حوزه کشاورزی و زعفران کاری با 24 غرفه اطلاع‌رسانی و خبر شهرستان باخرز بیان داشت: این محیط، فضای مناسبی را برای تبادل اطلاعات بین اقشار مختلف ایجاد کرده بود.
زمان‌زاده با بیان اینکه خراسان رضوی چهارمین استان کشور به لحاظ وسعت است، توضیح داد: 25 درصد اشتغال‌آفرینی این استان نیز از طریق بخش کشاورزی انجام می‌شود.
وی تأثیرگذاری بخش کشاورزی را در این استان بسیار بالا عنوان کرد و متذکر شد: منبع درآمدی 56 درصد روستاییان نیز توسط بخش کشاورزی تأمین می‌شود.
دبیر ششمین جشنواره ملی زعفران با اشاره به وجود بیش از 356 هزار بهره‌بردار در این بخش عنوان داشت: در همین راستا خراسان رضوی در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی رتبه اول تا پنجم را دارا است.
وی خشکسالی‌های اخیر را مشکلی برای بخش کشاورزی دانست و خاطرنشان کرد: تولید ارگانیک محصولات کشاورزی یکی از راه‌های برون رفت از این گونه مشکلات است.
زمان‌زاده ابراز داشت: محصول زعفران به دلیل شرایط ویژه خود می‌تواند محصول بسیار مناسبی برای کشت در اراضی کشاورزی به حساب آید.
وی مصرف کم آب این محصول را از دیگر ویژگی‌های آن دانست و تأکید کرد: با این حال به دلیل برخی از نارسایی‌ها، زعفران‌کاران با مشکلاتی مواجه هستند.
دبیر ششمین جشنواره ملی زعفران یادآور شد: کشاورزان باید با تغییر الگوی کشت خود به افزایش بهره‌وری در اراضی کشاورزی خود کمک کنند تا میزان تولید در هر سطح نیز به صورت مناسبی افزایش یابد.
وی گفت: هم‌اکنون استان خراسان رضوی به عنوان بزرگترین منطقه تولید زعفران در ایران و جهان مطرح است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول