اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

نایب رئیس شورای ملی زعفران :

آمار دقیقی در ارتباط با صنعت زعفران وجود ندارد

خبرگزاری فارس: نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: در حال حاضر در ارتباط با صنعت زعفران هیچ‌گونه آمار دقیقی در کشور وجود ندارد.

آمار دقیقی در ارتباط با صنعت زعفران وجود ندارد
غلامرضا میری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: برای انجام کارهای مناسب در ارتباط با صنعت زعفران باید اطلاعات موجود دقیق‌تر از حال حاضر باشد.
نایب رئیس شورای ملی زعفران با بیان اینکه زعفران یکی از مهم‌ترین زمینه‌های کشاورزی محسوب می‌شود افزود: باید برای رسیدن به نقاط مناسب در این صنعت کارهای بسیار زیادی را انجام داد.
رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران خراسان رضوی میزان تولید این محصول در کشور را چیزی بالغ بر 250 تن دانست و متذکر شد: متولیان ارائه آمار در این‌باره باید بسیار دقیق‌تر عمل کنند.
وی با بیان این مطلب که بیش از 180 تن از محصول زعفران تولیدی در کشور در استان خراسان رضوی تولید می‌شود، اعلام کرد: در همین راستا این استان یکی از پرظرفیت‌ترین استان‌های کشور در این ارتباط به شمار می‌آید.
میری یکی از بزرگ‌ترین مشکلات این صنعت را نوسانات شدید قیمتی در این عرصه دانست و عنوان کرد: این امر کار رقابت با سایر کشورها را برای زعفران‌کاران و فرآوری کنندگان این محصول بسیار دشوار می‌کند.
وی از وقوع نوسانات بیش از 20 درصدی قیمت زعفران در هرماه در کشور خبر داد و ابراز امیدواری کرد: با یک برنامه جامع این گونه مشکلات مرتفع شود.
نایب رئیس شورای ملی زعفران به عوارض صادراتی این محصول اساسی و استرات‍یک اشاره کرد و اعلام کرد: در حال حاضر اخذ عوارض صادراتی زعفران برخلاف مصوبه مجلس شورای اسلامی در ارتباط با این محصول است.
وی خاطرنشان کرد: خرید ارز به بانک‌ها توسط زعفران‌کاران و سپس خرید مجدد این ارز از بانک‌ها یکی از چالش های اساسی در این عرصه مهم کشاورزی کشور است.
نائب رئیس شورای ملی زعفران یاداور شد: همچنین نبود اعتماد کامل سرمایه‌گذاران و زعفران‌کاران برای برگشت پول خود از دیگر مشکلات در این عرصه به حساب می‌آید.
رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران خراسان رضوی با تاکید بر این مطلب که باید از شورای ملی زعفران به صورت جدی حمایت شود، گفت: در غیر این صورت آینده محصول زعفران آینده‌ای ناخوشایند خواهد بود.
وی افزود: همچنین در این میان از تشکل‌های موجود زعفران نیز باید حمایت و پشتیبانی انجام شود.
نائب رئیس شورای ملی زعفران توضیح داد: جوایز صادراتی تاکنون به عده بسیار اندکی از زعفران‌کاران اعطا شده و قشر عظیمی از این افراد تاکنون این جایزه را دریافت نکرده‌اند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول