اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت مدیره صندوق توسعه صادرات زعفران مطرح کرد؛

آینده روشن صنعت زعفران/ یکه‌تازی طلای سرخ در سبد هدیه زائران

خبرگزاری فارس: عضو هیئت مدیره صندوق توسعه صادرات زعفران با بیان اینکه نقش زعفران در سبد کالای هدیه زائران بسیار پررنگ است، خواستار توجه بیشتر مسئولان امر به این محصول شد و گفت: در این صورت آینده روشنی در انتظار صنعت زعفران است.

آینده روشن صنعت زعفران/ یکه‌تازی طلای سرخ در سبد هدیه زائران
فرهاد سحرخیز امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: زعفران یک کالای بسیار استرات‍ژیک و اساسی بوده که باید مورد توجه بیشتر مسئولان امر قرار گیرد.
وی افزود: ایران از ظرفیت‌های بالای گردشگری برخوردار است که این ظرفیت‌ها در قالب برخورداری از شرایط متنوع آب و هوایی، تاریخ و تمدن کهن، آثار باستانی، مناظر زیبا، هنر معماری و صنایع‌دستی مطرح هستند.
عضو دبیرخانه فراکسیون صنایع غذایی مجلس شورای اسلامی یکی از این ظرفیت‌ها را وجود منابع غنی زعفران در کشور دانست و متذکر شد: این محصول در سالیان اخیر شاهد رشد بسیار قابل توجهی بوده است.
وی تصریح کرد: همین امر به مرور زمان زعفران را به عنوان یک کالای انحصاری بین‌المللی به جهان معرفی کرده است.
سحرخیز عنوان کرد: همچنین این موضوع تاثیر غیرقابل انکاری را بر توسعه صنعت توریسم و گردشگری می‌گذارد.
وی خواستار توجه بیشتر مسئولان امر به این محصول ویژه شد و بیان داشت: با این اقدام شاهد آینده‌ای روشن برای صنعت زعفران هستیم.
عضو هیئت مدیره صندوق توسعه صادرات زعفران کشور افزود: هم‌اکنون رشد فوق‌العاده‌ای در بحث بسته‌بندی محصول زعفران در کشور به وجود آمده است، همچنین ورود بخش خصوصی ماهر به این موضوع راه‌گشای بسیاری از مشکلات بوده است.
وی اعلام کرد: نقش بسیار پررنگ زعفران در سبد کالای هدیه زائران تاثیری جدی در صنعت گردشگری شهر مشهد و کشور دارد.
سحرخیز خاطر نشان کرد: همچنین زعفران به لحاظ جذب توریست تجاری نیز جایگاه ویژه‌ای در سطح اقصی نقاط کشور به ویژه استان‌های خراسان رضوی و جنوبی دارد.
سحرخیز استان خراسان رضوی را یکی از بزرگ‌‌ترین نقاط تولید طلای سرخ جهان برشمرد و یادآور شد: با این حال و با وجود چنین شرایط ویژه‌ای این مزیت مورد غفلت مسئولان استانی قرار گرفته است.
وی ضعف در بازاریابی و تبلیغات را از دیگر چالش‌های فراروی تولید و صادرات زعفران در ایران دانست و افزود: با اهتمام بیشتر مسئولان بر این موضوع شاهد پیشگامی کشورهای مختلف در عرصه زعفران در امر صادرات و بسته‌بندی آن نسبت به ایران نخواهیم بود.
سحرخیز افزود: بسته‌بندی زعفران نسبت به سال گذشته تنها پنج درصد رشد به خود دیده است.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول