اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس انجمن زعفران خراسان جنوبی:

طرح بهبود کیفیت زعفران ایران از استاندارد‌ جهانی بالاتر است

خبرگزاری فارس: نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان زعفران خراسان جنوبی گفت: زعفران‌های فرآوری شده در قالب طرح بهبود کیفیت و شناسه‌ تولید زعفران ایران، بالاتر از استاندارد‌های جهانی قرار گرفت.

طرح بهبود کیفیت زعفران ایران از استاندارد‌ جهانی بالاتر است
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی حسینی پیش از ظهر امروز در جمع مسئولان خراسان جنوبی اظهار داشت‌: با اعلام نتایج آزمایش‌های صورت گرفته روی زعفران‌های تولید شده در قالب این طرح، رکورد جدیدی از نظر رنگ‌دهی و عدم آلودگی به دست آمده که در نوع خود بی‌نظیر است.
وی با بیان اینکه نمونه‌های آزمایش ‌شده به صورت کاملا تصادفی از زعفران‌های تولیدی کشاورزان انتخاب شده‌اند، افزود: نتایج آزمایش‌ها نشان داده که کیفیت زعفران تولیدی با این روش فراتر از استاندارد‌های موجود است.
نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان زعفران خراسان جنوبی ادامه داد: نمونه‌های زعفران در آزمایشگاه اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی خراسان رضوی، آزمایش و نتایج آن تایید شده که بر اساس نتایج آزمایش‌ها، اصلی‌ترین هدف طرح بهبود کیفیت زعفران تحقق پیدا کرده است.
حسینی درباره‌ ارتقای کیفیت زعفران تولید شده، گفت: در قالب این طرح، سه پایگاه فرآوری در روستاهای شهرستان قاینات احداث شده و کشاورزان با رعایت استاندارد‌های علمی و بهداشتی در این پایگاه‌ها زعفران خود را خشک و بسته‌بندی کرده‌اند.
وی یادآور شد: طرح بهبود کیفیت و شناسه‌ تولید زعفران خالص ایران در آبان‌ماه سال‌جاری با همکاری مشترک شورای ملی زعفران، کانون هماهنگی دانش و صنعت زعفران، بنیاد توسعه‌ کارآفرینی زنان و جوانان، جهاد کشاورزی قاینات و شبکه‌ بهداشت و درمان قاینات به ‌صورت پایلوت در سه روستای این شهرستان به عنوان یکی از قطب‌های تولید طلای سرخ اجرا شده است.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول