اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرعامل صندوق ملی توسعه صادرات زعفران ایران:

بیشترین مزیت سبد کالاهای صادراتی مربوط به زعفران است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل صندوق ملی توسعه صادرات زعفران ایران گفت: بیشترین مزیت در سبد کالاهای صادراتی کشور مربوط به زعفران است.

بیشترین مزیت سبد کالاهای صادراتی مربوط به زعفران است
علی شریعتی‌‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: در حال حاضر زعفران یکی از مهمترین و استراتژیک‌ترین محصولات کشاورزی است که بیشترین مزیت را نیز در سبد کالاهای صادراتی کشور دارد.
وی به ویژگی‌های این محصول اساسی و مهم اشاره کرد و گفت: اشتغال‌زایی، محرومیت‌زدایی و ایجاد ارزش افزوده برای کشور از جمله مزایای زعفران است.
عضو هیئت رئیسه شورای ملی زعفران با تاکید بر این مطلب که برای بهبود  مشکلات این محصول باید به صادرات نیز توجهی ویژه داشت افزود: باید نگاهی خاص در ارتباط با این محصول برای صادرات نهادینه شود.
وی با بیان این که در حال حاضر تولید زعفران با زیان روبه‌رو شده است، اعلام کرد: با صادرات مناسب زعفران ارزش افزوده زیادی نصیب کشور می‌شود.
شریعتی‌‌مقدم بحث آموزش را در زمینه تولید زعفران بسیار مهم دانست و اعلام کرد: در همین حال اعتبارات مناسب برای آموزش کشاورزان اختصاص داده نمی‌شود.
وی متذکر شد: کشاورزان باید با کسب آموزش‌های لازم در رابطه با تولید و کشت زعفران ارزش افزوده این کالا را دو چندان کنند.
مدیرعامل صندوق ملی توسعه صادرات زعفران ایران تاکید کرد: این‌گونه آموزش‌ها می‌تواند میزان تولید این محصول استراتژیک را به بیش از 300 تن برساند.
وی با بیان این که بیشتر اسم زعفران ایران به نام اسپانیا تمام می‌شود، گفت: در حال حاضر انحصار تولید محصول زعفران در استان‌های خراسان رضوی و جنوبی سبب استثنایی شدن این محصول در کشور شده است.
شریعتی‌‌مقدم بیان کرد: استان‌های خراسان رضوی و جنوبی ظرفیت بسیار بالایی را در تولید محصول زعفران در کشور دارند.
وی یادآور شد: دولت باید با سیاست‌گذاری‌های مناسب اقدام به حمایت از زعفران‌کاران و کشاورزان شاغل در این صنعت کند.
مدیرعامل صندوق ملی توسعه صادرات زعفران ایران افزود: همچنین در بحث فراوری محصول زعفران باید کارهای بیشتر و بهتری از سوی مسئولان امر صورت پذیرد.
وی توضیح داد: خراسان رضوی دارای بیشترین ظرفیت برای تولید و فراوری طلای سرخ در کشور است و با برنامه‌ریزی‌های دقیقی در این زمینه کارهای بزرگی صورت می‌پذیرد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول