اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور آب و فاضلاب قاین:

میزان هدررفت آب در شهرستان قاین 29 درصد است

خبرگزاری فارس: مدیر امور آب و فاضلاب قاین میزان پرت و هدررفت آب در این شهرستان را 29 درصد اعلام کرد.

میزان هدررفت آب در شهرستان قاین 29 درصد است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی صحراگرد پیش از ظهر امروز در جمع مسئولان شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی اظهار کرد: امور آب و فاضلاب شهری قاین، شش شهر تابعه به اضافه شهر قاین را در اختیار دارد که عبارت است از شهرهای اسفدن، زهان، حاجی‌آباد، خضری، نیمبلوک و آرین‌شهر که در مجموع 70 هزار نفر جمعیت این شهرها و 25 هزار اشتراک زیر نظر خدمات‌رسانی امور قاین هستند.

وی افزود: 318 کیلومتر شبکه و 70 کیلومتر خط انتقال در این شهرها فعال هستند تا آب بهداشتی و مناسب را به دست مشترکان برسانند.

مدیر امور آب و فاضلاب قاین گفت: از زمان آغاز فعالیت شرکت‌های آب و فاضلاب از سال 69 در شهرها فعالیت بسیار خوبی انجام شده به ویژه در چند سال اخیر که با اعتبارات مناسبی که دیده شده بخش اعظمی از آبرسانی شهرها انجام و شبکه‌های آب احداث یا نوسازی شده است.

صحراگرد ادامه داد: با وجود فعالیت‌های خوب در این بخش حدود 100 کیلومتر شبکه آب در شهرهای قاین و حدود 10 هزار انشعاب در این شهرها نیاز به اصلاح و بازسازی دارد که با اصلاح و بازسازی آن می‌توان از هدر رفت آب جلوگیری کرد و این کار افزایش رضایت‌مندی مردم را در پی دارد.

*پرت آب در شبکه قاین پایین‌تر از میانگین کشوری است

وی تصریح کرد: پرت آب امور قاین حدود 29 درصد بوده که این رقم از میانگین کشوری پایین‌تر است البته این درصد در بعضی شهرها مثل خضری بسیار کمتر و در برخی به دلیل وجود شبکه‌های قدیمی‌تر و بازمانده از زمان قبل از تحویل‌گیری بالاتر بوده که امید است با اصلاح شبکه‌ها میزان هدررفت کاهش پیدا کند.

مدیر امور آب و فاضلاب قاین تعداد مشترکان بخش خانگی قاین را 20 هزار و 224 اشتراک عنوان کرد و گفت: همچنین در بخش تجاری یک‌هزار و 723 اشتراک، در بخش صنعتی 263 اشتراک و در بخش اداری 196 اشتراک در این شهرستان وجود دارد.

صحراگرد ادامه داد: حدود 80 درصد مشترکان آب این شهرستان در بخش خانگی 6.8 درصد، در بخش تجاری 1.04 درصد و در بخش صنعت 7 دهم درصد است.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول