اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان‌غربی خبر داد

شاخص 79 درصدی بهره‌مندی روستاییان آذربایجان‌غربی از آب شرب

خبرگزاری فارس: مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی آذربایجان‌غربی گفت: شاخص بهره‌مندی روستاییان آذربایجان‌غربی از آب شرب سالم و بهداشتی به 79 درصد رسیده است.

شاخص 79 درصدی بهره‌مندی روستاییان آذربایجان‌غربی از آب شرب

رسول اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: شاخص بهره‌مندی جمعیت روستایی استان از آب آشامیدنی بهداشتی و سالم در سال‌های گذشته رشد چشمگیری داشت.

وی با بیان اینکه ارتقای شاخص‌ بهره‌مندی از آب شرب سالم یکی از اولویت‌های این شرکت به شمار می‌رود، تصریح کرد: در تلاش برای ارتقای سطح بهره‌مندی روستاییان از آب شرب هستیم.

اکبری با بیان اینکه بر این اساس روستاهای بالای 20 خانوار در اولویت قرار دارند، افزود: آبرسانی به روستاهای بالای 20 خانوار آذربایجان‌غربی در حال انجام است و در این راستا تلاش می‌شود در مرحله نخست تمام روستاهای بالای 20 خانوار آذربایجان‌غربی از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه در گذشته تعداد روستاییانی که آب را به صورت رایگان مصرف می‌کردند بیش‌تر بود، گفت: در سال‌های گذشته شاهد استفاده روستاییان از آب شرب بدون پرداخت آب‌بها بودیم که با ساماندهی انشعاب‌ها شاهد بهبود این وضعیت هستیم.

اکبری با بیان اینکه پذیرش پرداخت آب‌بها برای روستاییان در گذشته مشکل بود، تصریح کرد: این در حالی بود که روستاییان در طول سال‌های گذشته آب منابع زیر زمینی از جمله چشمه و چاه‌ها را مورد استفاده قرار می‌دادند که با لوله‌کشی و واگذاری انشعاب آب، قبول پرداخت آب‌بها برای آنها مشکل بود ولی در حال حاضر این مشکل رفع شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان‌غربی گفت: برای آبرسانی به تعداد بیش‌تری از روستاها نیاز است از منابع آب‌های زیر زمینی به خوبی حفاظت کنیم.

اکبری با بیان اینکه در سال‌های اخیر شاهد کاهش منابع آب‌های زیر زمینی هستیم بر لزوم استفاده بهینه از آب‌های زیرزمینی تاکید کرد و گفت: آب مورد نیاز روستاییان آذربایجان‌غربی از 8 هزار مترمکعب مخزن و 30 حلقه چاه تأمین می‌شود.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول