اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی بیان کرد

تقویت فرهنگ‌سازی در راستای اهداف نمایشگاه ناشران کتاب مشهد

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی گفت: تقویت فرهنگ‌سازی در راستای اهداف نمایشگاه ناشران کتاب مشهد جلوه ویژه‌ای دارد.

تقویت فرهنگ‌سازی در راستای اهداف نمایشگاه ناشران کتاب مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، جواد جعفری ظهر امروز در  بازدید از چهاردهمین نمایشگاه ناشران کتاب ایران در مشهد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نمایشگاه کتاب از ابزارهای مهم و با ارزش در راستای فرهنگ‌سازی در جامعه است.

وی با تاکید بر اینکه کتاب و نمایشگاه کتاب از رویدادهای فراگیر برای جلوه‌سازی فرهنگی در جامعه است، ادامه داد: در اصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی دولت مکلف است در ارتباط با موضوعات مرتبط با اهداف فرهنگی ایران تمامی ابزارها و دستگاه‌ها را به کار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی افزود: یکی از ابزارهای مهم فرهنگ‌سازی در جامعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که این موضوع نیز در ماده یک این وزارت به عنوان مصونیت استقلال فرهنگی در جامعه نسبت به نفوذ فرهنگ اجانب که چیزی جز جنگ نرم و تهاجم فرهنگی نیست آورده شده است.

جعفری با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر تلاش‌های بسیاری در راستای اهداف فرهنگ‌سازی تحقق یافته، بیان کرد: بازار کتاب و نشر تنها نباید به تبادل کتاب منجر شود بلکه باید با اجرای سیاستگذاری‌های فرهنگی دربازار نشر، نمایشگاه کتاب را تبدیل به یک رویداد فرهنگی کرد.

وی تصریح کرد: نمایشگاه ناشران کتاب سال جاری در مشهد از لحاظ کمی و کیفی دارای قابلیت‌های مطلوبی است و فعالیت‌های مطلوبی در آن صورت گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی ابراز کرد: از موضوعات مهمی که در نمایشگاه کتاب سال جاری مورد تاکید قرار گرفته شامل دفاع مقدس، حجاب و عفاف، امر به معروف و نهی از منکر، تهاجم فرهنگی و بیداری اسلامی است و تمامی دستگاه‌های برگزار کننده این نمایشگاه فعالیت‌های این حوزه‌ها را سامان بخشیدند.

جعفری با اشاره به معرفی کتاب برتر خراسان‌رضوی همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب مشهد اظهار کرد: در روزهای برگزاری نمایشگاه تمامی تلاش ستاد برگزای معرفی هرچه بیشتر موضوعات و کتاب‌های برتر است تا تاثیرگذاری مطلوب را در جوانان و جامعه داشته باشد.

وی با اشاره به اختصاص 530 غرفه به چهاردهمین نمایشگاه ناشران کتاب سال جاری خاطرنشان کرد، عنوان کرد: بالغ بر 160 ناشر مشهدی در این نمایشگاه شرکت داشته‌اند و در مقایسه با سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول