اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس تأکید کرد

ساماندهی اتباع خارجی در فارس

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس گفت: تمام مدیران باید توجه جدی به ساماندهی اتباع خارجی داشته باشند.

ساماندهی اتباع خارجی در فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل امور اتباع خارجی استان فارس، کمال فیروزآبادی در جلسه کارگروه ساماندهی اتباع خارجی استانداری فارس بر لزوم ساماندهی و برخورد جدی با اتباع خارجی غیرمجاز تأکید کرد و اظهار داشت: در برخورد با اتباع غیرمجاز به استناد قوانین و مقررات جمهوری اسلامی هیچ‌گونه تساهل و تسامح نیاز نیست و باید با آنان برخورد و نسبت به طردشان از کشور اقدام کرد.

وی با هشدار به ادارات، سازمان‌ها، نهادها و شرکت‌های دولتی و خصوصی که اتباع غیر مجاز را به کار می‌گیرند، تصریح کرد: مسؤلیت تخلف به کارگیری اتباع غیرمجاز در ادارات، نهادها و سازمان‌ها بر عهده مدیریت آن مرکز است.

این مسئول اضافه کرد: همچنین در اجرای قوانین و مقررات چنانچه اتباع خارجی بخواهند وارد خاک جمهوری اسلامی شوند، می‌توانند با گذرنامه و روادید معتبر در چارچوب قوانین وارد و یا خارج شوند.

در ابتدای این جلسه غلام غلامی مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی فارس گزارشی از وضعیت اتباع خارجی در این استان ارائه و ادامه داد: با توجه به همجواری فارس با استان‌های شرقی کشور، این استان به مسیر ترانزیت و انتقال اتباع غیرمجاز تبدیل شده است.

وی خواستار مشارکت جدی و تعامل تمام دستگاه‌ها در ساماندهی اتباع خارجی شد.

در ادامه در راستای اجرای ماده 181 قانون کار مقرر شد با کارفرمایان متخلف که اتباع خارجی غیرمجاز به‌کارگیری می‌کنند با همکاری مسؤلان قضایی و شعبه‌ای که بدین منظور اختصاص داده شده، برخورد قانونی به عمل آید.

همچنین نیروی انتظامی موظف به تشدید طرح جمع‌آوری اتباع خارجی غیرمجاز، برخورد با رانندگان اتباع خارجی فاقد گواهینامه و سند مالکیت و افرادی که اقدام به جابه‌جایی اتباع خارجی غیرمجاز به استان می‌‌کنند، شد.

انتهای پیام/آ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول