اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین:

تولید کالاهای باکیفیت کلید توسعه ملی است

خبرگزاری فارس: معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه استان قزوین گفت: تولیدکنندگان ایرانی با تولید کالاهای باکیفیت می‌توانند در بازارهای داخلی و خارجی رقابت کرده و کالای ایرانی را در بازارهای جهانی تبلیغ کنند.

تولید کالاهای باکیفیت کلید توسعه ملی است

حجت‌الاسلام علی عباسی امروز به مناسبت روز کیفیت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه کیفیت کالا مهم‌ترین عامل افزایش فروش تولیدکنندگان است، اظهار کرد: تولیدکنندگان با تولید کالاهای بادوام‌، می‌توانند در بازارهای داخلی و خارجی رقابت کنند.

وی با بیان اینکه در گذشته مردم بر این باور بودند که کیفیت کالاهای خارجی نسبت به کالاهای ایرانی از کیفیت بهتری برخوردار هستند، تصریح کرد: این باور درست نیست، چراکه کالاهای خارجی وارد کشور می‌شوند که به نسبت کالاهای داخلی از کیفیت مطلوبی برخوردار نیستند.

عباسی با اشاره به اینکه در مکتب دین اسلام به درست کار کردن بسیار سفارش شده است، بیان کرد: شایسته این کشور نیست که تولیدکنندگان آن به تولید کالاهای بی‌کیفیت بپردازند که در این راستا باید تولیدکنندگان با استفاده از مواد اولیه مرغوب، شیوه‌های نوین و برنامه‌ریزی دقیق و منسجم در افزایش کیفیت کالاهایشان تلاش کنند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه استان قزوین با بیان اینکه برخی از تولیدات داخلی نسبت به تولیدات خارجی از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند، خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر برخی از کالاهای ایرانی که از کیفیت خوبی برخوردار نبودند با ارتقای کیفیت، محصولات مطلوبی را تولید کردند که در مقایسه با کالاهای مشابه خارجی از استاندارد و کیفیت بیشتری برخوردار هستند.

این مقام مسئول ادامه داد: این کالاهای ایرانی در کشور و سایر کشورها با استقبال خوبی خریداری شدند و مصرف‌کنندگان نیز از مصرف این کالاهای ابراز رضایت کردند که این مطلب نشان‌دهنده موفقیت تولیدکنندگان داخلی نسبت به تولیدکنندگان خارجی است که توانسته‌اند تولیدات با این کیفیت تولید کنند.

افزایش فرصت‌های شغلی با خرید کالای ایرانی

عباسی با بیان اینکه باید اقشار مختلف جامعه از کالاهای داخلی خرید کنند، اظهار کرد: برای تحقق این امر باید از راه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و رسانه‌ای استفاده کرد تا بتوان با این اقدامات فرهنگ خرید کالای ایرانی را در کشور نهادینه کرد.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه استان قزوین اضافه کرد: با خرید کالای ایرانی فرصت‌های شغلی مناسبی برای جوانان به وجود می‌آید و همین امر بسیاری از مشکلات بیکاری را در جامعه برطرف می‌کند، بر این اساس اهمیت این موضوع باید با اطلاع‌رسانی به اقشار مختلف جامعه تفهیم شود.

وی نظارت ناظران بر تولید کالاهای ایرانی را از جمله عوامل ارتقا کیفیت و استاندارد کالاهای ایرانی عنوان و بیان کرد: استفاده از ابزارهای نوین و نیروی انسانی متخصص و با مهارت می‌تواند در تحقق این هدف نقش مهمی داشته باشد.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه استان قزوین با اشاره به اینکه با تولید کالاهای با کیفیت و استاندارد رضایت مصرف‌کنندگان ارتقا می‌یابد، اظهار کرد: با تحقق این هدف فروش این کالاها افزایش می‌یابد و در نتیجه سود بیشتری نصیب سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان می‌شود که این امر منجر به افزایش تولید ملی و اشتغال برای جوانان می‌شود و بسیاری از مشکلات اقتصادی را در جامعه برطرف می‌کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه کالاهای سنتی، صنعتی و کشاورزی که از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند، مصرف‌کنندگان بیشتر از این کالاها استفاده می‌کنند،‌ خاطرنشان کرد: این کالاها از ضایعات کم‌تری برخوردار بوده و می‌تواند از اسراف در تولیدات داخلی جلوگیری کند.

عباسی با اشاره به اینکه با استفاده بهینه از کالاها از فرسودگی آنها جلوگیری می‌شود،‌ ابراز کرد: اقشار مختلف جامعه در حفظ کالاهای خریداری شده کوشا باشند تا بتوانند در دفعات بیشتری از آن استفاده کنند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه استان قزوین یادآور شد: خانواده‌هایی که از کالاهای خریداری شده به خوبی نگهداری می‌کنند از اسراف پرهیز می‌کنند و با قناعت در زندگی می‌توانند وضعیت اقتصادشان را به خوبی مدیریت کنند.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول