اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن قلب و عروق ایران:

تولید علم باید منجر به خدمت عملی به مردم شود

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن قلب و عروق ایران گفت: تولید علم در زمینه‌های مختلف باید به گونه‌ای باشد که منجر به خدمت عملی به مردم شود.

تولید علم باید منجر به خدمت عملی به مردم شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد فریدون نوحی ظهر امروز در حاشیه مراسم افتتاحیه پژوهش و کابردهای بالینی سلول‌های بنیادی که در تالار هاشمی‌نژاد بیمارستان امام رضا(ع) مشهد برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در زمینه سلول‌های بنیادی جایگاه کشور جایگاه علمی بالایی دارد.

وی اطلاع‌رسانی در مورد موفقیت‌های علمی را اقدامی مناسب عنوان کرد و تصریح کرد: نباید اطلاعاتی که به جامعه می‌دهیم بیشتر از حدی که وجود دارد بزرگ باشد.

رئیس انجمن قلب و عروق ایران با اشاره به اهمیت مقوله تحقیق در مورد سلول‌های بنیادی خاطرنشان کرد: این مسئله موضوعی است که در جهان به‌عنوان یک مسئله مهم علمی مطرح است؛ لذا اهمیت دارد که دانشگاه‌های ما در این زمینه وارد بشوند.

نوحی در ارتباط با کاربردهای اساسی که تکنولوژی سلول‌های بنیادی در درمان بیماری‌ها دارد تاکید کرد: در حال حاضر بسیاری از بیماری‌ها مانند سرطان‌ها، بیماری‌های قلبی و عروقی و مانند این‌ها را می‌توان از طریق این تکنولوژی درمان کرد.

وی با بیان اینکه کشور در اعمال جراحی پیوند اعضا به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کرده است تاکید کرد: به‌عنوان مثال جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهای پیشرو در انجام عمل‌های پیوند کلیه است.

رئیس انجمن قلب و عروق ایران با اشاره به لزوم خودکفایی در تمام علوم متذکر شد: در حال حاضر قریب به اتفاق داروهای مورد نیاز بیماری‌های قلب و عروق در ایران ساخته می‌شود و در حال حاضر در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

نوحی افزود: در حال حاضر تنها نگرانی که وجود دارد از این است که در آینده به لحاظ فراوانی داروهاٰ این بخش دچار مشکلاتی شود.

انتهای پیام/صا20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول